ילד חכם

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

22/01/2012 | 23:35 | מאת: מיכל

שלום, בני לומד בכיתה א', ילד חכם לכל הדעות, בעיקר בתחום המתמטי. בגן טרום חובה כבר ידע את לוח הכפל ובגן חובה ידע לחשב תרגילים פשוטים עם חזקה. הוא מטבעו סקרן ושקדן מאד- מכיר דגלים של מדינות, ערי בירה ואת מפת ארץ ישראל על בוריה, כולל כיוונים (צפון, דרום וכו') עם הדקויות (צפון מזרח, דרום מערב וכו'). חשוב לציין שאת הידע רכש מתוך סקרנות ורצון. מאז שעלה לכיה א' אנו מרגישים שנעלם לו הרצון להמשיך לפתח את עצמו, בעיקר בחשבון והוא מבלה הרבה יותר מול המחשב. זה מפריע לנו, כיוון שיש לו יכולות ועולות בנו המחשבות אולי משהו בשיטת הלימוד/ במערכת החינוך מדכאת זאת אצלו. בשבועות הראשונים כשהיה חוזר מבית הספר והיינו שואלים מה למד חדש, היה עונה שכלום. כשהתעקשנו לדעת אם לא למדו כלום, היה עונה שלמדו אבל זה לא חדש... בנוסף, המורה העירה לנו שהוא מרבה לדבר בשיעורים- אולי עקב שעמום. השאלה היא אם בכלל צריך שיתקדם כ"כ בחומר, הרי בכל מקרה יגיע השלב שבו הוא ילמד זאת או שאולי עדיף לבקש מהמורה שתיתן לו דפי עבודה פרטניים ואולי אף לחפש חוג העשרה עבורו (כרגע הוא בחוג שח ובשני חוגים ספורטיביים שונים). נשמח לקבל עצה טובה. תודה

24/01/2012 | 15:41 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום מיכל, כיתה א' (ולפעמים גם ב') היא כיתה שבה רוכשים הילדים את ראשית הקריאה, הכתיבה והחשבון, ועבור ילדים שכבר קוראים וכותבים החומר באמת יכול להיחוות כבזבוז זמן. כיום, כמעט בכל כיתה יש ילדים כאלה, ורוב המורות יודעות להתמודד איתם, ולאתגר אותם עם משימות מורכבות יותר. בקשו שיחה עם פסיכולוגית ביה"ס, עם היועצת ועם המורה, ונסו לבנות עבורו תכנית המתאימה ליכולותיו. חשוב להבהיר, בכל מקרה, שהתנהגות המפריעה לכלל הכיתה אינה מקובלת עליכם, ושכישוריו השכליים אינם מקנים לו זכויות יתר או 'הנחות' בכל הנוגע לכללי ההתנהגות בכיתה. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים