שיעורי בית
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום. בני בן 5 לגן טרום חובה.לא אוהב לשבת על ה"טוסיק" ולעשות עבודות יצירה. משחק בעיקר בבליי- בלייד, קליק (הרכבה) ןמשחקי דמיון. קיבל לחנוכה חוברת עבודה בגן שכוללים דפי עבודה כמו להקיף את הדמות הכי גדולה וכו, לגזור ולהדביק. הוא ממש לא רוצה להכין איתי את הדפים. ניסיתי לאמר לו שכל יום נכין דף אחד, נשחק בבליי בלייד ואז נשב על הדפים.הוא ממש לא רוצה. מצד אחד אני יודעת שיש לו עוד שנתיים עד לכיתה א' ולא רוצה לנג'ס לו, מצד שני האם זה נבון לוותר לו, כי עוד שנתיים הוא חייב להכין שיעורי בית. מה לעשות? האם להתנות לו אם לא תכין את הדפים אין בללי- בלייד?
שלום ליעד, לא סתם החליט מי שהחליט, שילדים יגיעו לביה"ס בגיל 6+. אמנם יכולות קוגניטיביות מרשימות קיימות אצל הילדים עוד קודם לכן, אך הבשלות הרגשית עדיין חסרה. מסיבה זו, ילדים בני חמש עדיין אינם מחוייבים למשימות של למידה אורינית ושיעורי בית, וכל שנדרש מהם זה לשכלל את היכולות הקוגניטיביות, המוטוריות, החברתיות והרגשיות שלהם, כדי שיגיעו לבשלות עם הגיעם לכיתה א'. לא ברור לי מהיכן הרעיון לתת לילדי טרום-חובה שיעורים לחופש. זה רעיון רע, שמכניס את ההורים והילדים למתח מיותר ולמאבק שאין בו טעם. מורות רבות בביה"ס מוותרות לילדים על משימות לימודיות לחופש, ועצוב לשמוע שדווקא גננות, שיודעות עד כמה המשחק החופשי והדמיוני חשוב להתפתחותם של הילדים, נגררות לרעיונות משונים כמו חוברות עבודה לחופש בגן טרום חובה. ממליצה לך מאד להניח לזה לגמרי, ולאפשר לבנך פעילויות משחקיות ומהנות המתאימות לגילו. אם את חוששת שקיימת אצלו בעיה התפתחותית כלשהי הדורשת התייחסות וטיפול מיוחד, עשי זאת בדרך מסודרת עם אנשי מקצוע, רק לאחר אבחון מסודר. מאחלת לכם המשך חופש נעים ליאת