בת 6 כיתה א
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ערב טוב בתי בת ה 6 וחצי החלה את הלימודים בכיתה א כשהיא חוזרת מבית הספר אני נותת לה בערך חצי שעה ואז אומרת לה בואי נשב עם השעורים אומרת אחר כך בואי להתקלח אחר כך לאכול אחר כך ככה כל הערב יש להם בבית הספר חצר לכיתות א ו ב וחצר לגדולים היא אמורה להיות בחצר של הכיתה שלה היא הולכת לחצר של הגדולים משחקת עם בנות ואף עם בנים גדולים ממנה מספרת שהם משחקים תופסת והיא רצה על הילדים או משחקת אתם גומי והיא זו שמחזיקה את הגומי ולא נותנים לה גם לנתר אני אומרת לה אבל המורה לא מרשה גם אמא לא ללכת לחצא של הגדולים היא אומרת אבל הרבה ילדים מכיתה א עושים את זה מה אני אשאר לבד בקטנים החברים שלי שאתם אני משחקת מכיתה א הולכים לגדולים אני פוחדת בגדולים כי יש שם ממש המון ילדים רצים ומשתוללים דוגמה יהיה צלצול לכנס לכיתה ואז כלם רצים אם יפילו או ירמסו אותה או בחצר ירוצו ויתקלו בה או חלילה יעלצו אותה לעשות דברים שלא יהיו נעימים לה מה עלי לעשות להתערב לערב את המורה או להניח לה בתודה דפנה
שלום דפנה, בתך זה עתה התחילה כיתה א', ועלייך לדעת שעבורה, לשרוד את ארבע או חמש השעות בביה"ס - זו משימה נכבדת, הגוזלת משאבים נפשיים רבים. כאשר את דורשת ממנה להתיישב על שיעורי הבית לאחר חצי שעה בלבד, את יוצרת התנגדות ורתיעה, כי היא עדיין עייפה פיזית ונפשית. אני מציעה לך להניח לה עד לשעות אחה"צ, כאשר תהיה שוב רעננה ומרוכזת, ותוכל להקדיש את משאבי הקשב שלה למשימות הבית. לגבי מקלחות וארוחות, נסי לבקש פעם אחת, ואז - לפעול: קחי אותה (ברגישות ונחישות) והובילי אותה למקלחת. כאשר את אומרת שוב ושוב, ומאפשרת לה להתעלם מבקשותייך, את מחלישה את כוחן של המילים שלך, ומלמדת אותה שאפשר 'לצפצף' על מה שאת אומרת. פעלי יותר ודברי פחות. בעניין מה שקורה בהפסקות בביה"ס, בעיני, חשוב ליידע את המורה ואת הנהלת ביה"ס, ולחשוב על ההשלכות האפשריות של הערבוב בין הקטנים לגדולים. אם יש היגיון כלשהו בהפרדה, עליהם לדאוג שהיא תישמר. אם בעיניהם הדבר אינו קריטי או בלתי בטיחותי, חשוב שתהיה השגחה נאותה של מורים גם בהפסקות, כמתבקש. בברכה ליאת
המון תודה אני אלך באמת מחר למורה ואשוחח אתה על הנושא