אמא לילדה בכיתה י

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

11/09/2011 | 17:00 | מאת: אמא של יובל

ילדתי בכיתה י. החלה לימודיה במקיף בכיתה ז-ח במקיף אחד, ובכיתה ט במקיף אחר משום שבחרה ללמוד במסלול לימודי חיל האוויר. בתחילת השנה אני שומעת מילדתי שהיא איננה מרוצה מבית הספר ויש בדעתה לחזור לבית סיפרה הקודם. קשה לה להצביע בדיוק על הסיבה ובין היתר היא מציינת: אין שימחה בבית הספר הנוכחי, אומנם גם שם וגם פה יש לה חברות, אך המסגרת התובענית שבה היא נמצאת לא מאפשרת לה להיפגש עם חברות אחר הצהריים, ולעשות דברים אהובים עליה בשעות הפנאי. לכן הקשר עם חברותיה מבית הספר הקודם הדלדל. והיא מצרה על כך. היא מסיימת ללמוד מאוחר וכשהיא חוזרת היא עייפה ועליה להכין שיעורים ואין לה זמן לבלות עם חברות. מה לעשות?

13/09/2011 | 19:11 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, לא ציינת מה הייתה מערכת השיקולים שהביאו להעברתה מלכתחילה, והאם המעבר היה תוצאה של קשיים או בעיות בביה"ס הודם. עוד מידע שחסר לי, קשור לשאלה מה צפוי בעתיד, בתיכון. האם ביה"ס הנוכחי הוא ה'מבוא' לתיכון באוריינטציה צבאית אף הוא? המידע הזה חשוב, כי לפעמים אפשר לספוג שנה אחת פחות מוצלחת, בידיעה שממילא בעוד שנה היא עוברת לתיכון, יחד עם חברותיה הישנות או החדשות. לא ציינת גם האם חזרה לביה"ס הישן היא אופציה מעשית, והאם עומדים בפניה תנאים כלשהם בטרם זה יקרה. בקיצור, כדי להחליט מה לעשות יש צורך ברקע רחב הרבה יותר. באופן כללי, מאד טבעי שאחרי שבועיים בביה"ס, תורגש תחושת זרות והסתייגות, ולכן לדעתי מוקדם עדיין לקבל החלטות. מצד שני, אם החזרה לביה"ס השני לא כרוכה בפרוצדורות מיוחדות, מה שיותר מודם יותר טוב. ההחלטה אכן לא פשוטה. אני מציעה לשבת עם גורם כלשהו מטעם ביה"ס, לשתף אותו בדילמות, ולחשוב על הסידור שיגבה הכי פחות מחירים רגשיים, חברתיים ואקדמיים. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים