בן 5
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום ליאת בני כבר בן 5 ושלושה חודשים יש לו אחות בת 6 וחצי אני גרושה ומגדלת אותם לבד הם פוגשים את אביהם פעם בשבוע למשך שעה אחת בלבד מאחר שאביהם טען שהוא לא מסתדר אתם ברווחה הוחלט כי יפגוש את הילדים במרכז קשר ושם יקבל הדרכה הורית הדברים מתנהלים כאמור כבר חצי שנה השבוע עובדת הרווחה הודיע לי שתמליץ לבית המשפט לתת עוד תקופה במרכז קשר כי האב עדין לא מתמודד איתם ויש קושי בעיקר עם הילד שלא מקשיב להם ויתכן לדעתם שאולי סובל מבעיות קשב וריקוז גם אני בבית תקופה של כ חודשיים שלושה עדה ל שינוי לרעה בהתנהגותו למשל כשמבקשים ממנו להפסיק להשתולל הוא לא מקשיב כאלו הדברים עוברים לידו מדי פעם מרביץ לאחותו ואף הורס לה במתקוון דברים אשיים שלה אני מוצאת את עצמי כל היום תמיר די תמיר די תמיר לא לצעוק באיזה גיל ניתן לאבכן אם אכן הוא סובל מקשב ורכוז? למי עלי לפנות כדי לאבכן אותו ? למרות שבטוך תוכי אני סבורה שהוא לא שכזה כי אני רואה שהוא אוהב לשמוע סיפורים יושב ומצייר ציור מורכב ומסובך המון זמן צופה בשדור בטלווזיה למרות שהוא ארוך וכד אז מה מה ואיך נעלה על הבעיה מה מפריע לליצן המתוק הזה
שלום דפנה, רצוי לאבחן הפרעת קשב וריכוז לפני הכניסה לכיתה א', כדי שלא יווצרו חסכים תפקודיים, בעיות חברתיות ופגיעה בדימוי העצמי. בניגוד לסברה הרווחת, גם ילד עם הפרעת קשב וריכוז יכול לשבת ולהקשיב למשהו שמאד מעניין אותו. הוא מצליח בכך הודות למוטיבציה הטבעית במצבים מסקרנים ומרתקים. ובכל זאת, בשל נסיבות חייכם, ייתכן שהמוסחות שלו וההתנהגות הבעייתית קשורות לקשיים רגשיים (ולא אורגניים) - או *גם* להם. אבחון אכן חשוב במצב כזה, ויכול לספק אינדיקציה לגבי מקורותיה של התופעה. אני מציעה להתייעץ עם פסיכולוגית הגן מיד בתחילת השנה, ולבקש את המלצותיה לגבי אבחון במקום מגוריכם. לפעמים אפשר לעבור את האבחון במכון להתפתחות הילד, לפעמים בשפ"ח, ולפעמים אצל פסיכיאטר ילדים או נוירולוג ילדים. בקשי ממנה לשלוח אותך לגורם המתאים. בהצלחה ליאת