ילד ללא הצבת גבולות
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום יש לי ילד בן 5 שנמצא בגן חובה השבוע הגננת פנתה אלי ואמרה לי שהילד מציק לילדים הורס להם את המשחקים וששום ילד לא רוצה לשחק איתו וזה כבר זמן מה שהוא מפריע במפגשי גננת וכשמעירים לו הילד נפגע או יכול לקום וללכת לצד לבכות/להתרגז ובנוסף הילד לא מסוגל לקבל מהות מבוגרים גם בבית יש לנו איתו בעיות משמעת בדרך כלל יותר בסופי שבוע אבל אנחנו מצליחים להסתדר איתו אני רוצה לציין שיש ימים שהוא ממושמע ויש ימים שפשוט בלתי נסבל עוד דבר שהגננת אומרת שהילד מאוד נבון שואל המון שאלות וחוקר כל נושא אבל תמיד רוצה להיות במרכז אך כשיש לבצעה מתלות שהגננת נותנת לילדים לפעמים או מתקשה מתייאש מהר אומר לא מצליח לי לו יודיעה חוץ מציור או דפי צביעה שהוא יכול לשבת זמן ממושך לציר ולצבוע ללא השחת דעת הגננת שלחה אותנו לעשות לילד בדיקת הפרעת קשב וריכוז אבל אני חושב יותר אולי בכיוון של הצבת גבולות אני רוצה לציין גם שהילד מאוד חברותי הוא מתחבר במהירות לילדים שהוא לא מכיר ומשחק איתם והוא מאוד אוהב להיות בחברת ילדים (כך שאני פשוט לא מבין איך בגן ילדים פחות מתלהבים לשחק איתו) אשמח לדעת מה יש לכם לומר מניסיונכם אולי הילד צריך לעבור בדיקה מסוימת
שלום אבי, הכותרת שבחרת עלולה לרמוז (אולי) על הקושי שלנו, המבוגרים, להבין שהצבת הגבולות אינה בעיה של הילד, אלא בעיה שלנו. ילדים אינם נולדים עם יכולת/כישרון/רצון לכבד מרות. עלינו ללמדם זאת. עם זאת, יש ילדים המגיעים אל העולם עם מזג מולד סוער יותר, ואז גם ההורה הסבלני ביותר מתקשה להתנהל ביעילות כהורה סמכותי. לכן, הרבה פעמים אנחנו רואים התקיימות במשותף, הן של בעיה מולדת כלשהי (למשל הפרעת קשב וריכוז) והן של בעיית גבולות. לפעמים זו רק אחת מהן. לכן, אני ממליצה להגיע להתייעצות עם פסיכולוג ילדים קליני, שיוכל לקבל את התמונה השלמה, לבקש גם את חוות דעתה של הגננת, ולהעריך האם בשלב זה יש צורך באבחון או רק בהדרכת הורים לחיזוק היכולת להצבת גבולות. בהצלחה ליאת