בני משתעמם בשיעורים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

05/04/2010 | 07:30 | מאת: ליאורה

השנה נכנס רז לכיתה א ולצערי המורה מתלוננת שהוא איטי במילוי משימות בכיתה הקשורות לכתיבה, בין אם מדובר בהעתקה מן הלוח או עבודה בחוברות. היא מוצאת אותו פעמים רבות חולם: משחק בעיפרון שלו, משוחח עם חברים וכו. ופעמים רבות חוזר הבייתה מבלי שהעתיק מן הלוח ולכן אינו מכין שיעורים. יצויין כי גם בבית מתעכב רז בהכנת ש"ב וצריך לדרבנו מאוד כדי שישלים את המשימה. הדבר מגיע לכדי מריבות רציניות על הכנת השיעורים. חשוב לציין שמדובר בתלמיד מבריק, שולט הייטב בקריאה, ללא כל קושי לכתוב, אחיזתו בעיפרון תקינה, בעל חשיבה מתמטית, ובעל עירנות שיכלית גבוהה. לסיום אומר כי כל התנהלותו בבית ומחוצה לו איטית מאוד, ויש להעיר לו מספר פעמים שיעשה משהו, כמו להתלבש, לאסוף צעצועים וכו'. כיצד עליי לנהוג עם ילד כזה?

06/04/2010 | 01:18 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום ליאורה, כיתה א' (ובמידה רבה גם כיתה ב') מתאפיינת באוריינטציה טכנית למדי, של הקניית הקריאה, הכתיבה והיסודות האריתמטיים. ילדים שכבר רכשו מיומנויות אלה, אמורים לשכלל אותן במהלך השנה, ולהגיע לרמת שליטה טובה, שתאפשר להם להתמודד בעתיד הקרוב עם למידה מורכבת יותר. שיעורי הבית בכיתות הנמוכות נועדו לתרגול ואימון המיומנויות הבסיסיות הללו, ולכן, לילד שכבר יודע אותן היטב לא צפוי נזק ממשי או גרעון לימודי כלשהו. הנזק מהמריבות הרציניות על כך גדול הרבה יותר, ולכן אני מציעה מאד לחדול מהן. אם את חוששת שקיימת אצלו מגבלה כלשהי, פני לאבחון מסודר, שיוכל להאיר את תחומי החולשה והחוזק, וינסח המלצות לטיפול. עד אז, נסי לסייע לבנך בכינון סביבת לימודים נעימה, ובהקניית הרגלי למידה בבית, תוך התאמת הציפיות והדרישות שלך ליכולותיו ולצרכיו של ילד בכיתה א'. בברכה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים