help
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ביתי בכתה ג אינה ילדה אכלנית במיוחד את הכריך שאני נותנת לביה"ס או שהיא זורקת או שהיא מביאה חזרה הבייתה. היום היא ניסתה להסתיר שבתיקה הכרך שהכנתי לה בבוקר וגם שיקרה לי כששאלתי האם אכלה אותו. 2 בעיות קשות יש יל א - שהיא החלה לשקר לי ולהסתיר ממני ב- איך אני גורמת לה לאכול את הכריך ניסיתי לא לתת לה בכלל כריך אז היא אמרה שהיא הייתה רעבה כל היום וחבל שלא הכנתי ביקשה שאכין אז הכנתי ושוב אותו סיפור. אני לא יכולה לדעת אם היא אכלה או לא כי היא מסתירה את האמת לפעמים בקשר לזה. יש לציין שאני שואלת ומתייעצת עימה איזה כריך להכין ובהסכמתה אני מכינה לה את הכריך עם מה שהיא ביקשה. אני ממש אובדת עיצות.
שלום רב, בתך אינה שקרנית באופייה. היא משקרת בעניין הכריך כי היא יודעת שהנושא חשוב לך נורא, ושתגיבי בכעס אם תראי שלא אכלה את מה שטרחת להכין לה. יום הלימודים של ילדי כיתה ג' אינו ארוך מאד, וזה לא נורא כ"כ אם היא תאכל כשתגיע הביתה. כדי לפתור את עוגמת הנפש המשותפת של שתיכן, אפשר לעבור - למשל - לחטיף בריאות ארוז, אותו תוכל לאכול אם תרצה, ולהשאיר באריזתו אם לא תהיה רעבה. כך תהיה לה אפשרות הבחירה, מבלי לזרוק אוכל או לטרוח לשווא, וללא הצורך לשקר. מה את אומרת? ליאת