קושי בקריאת מצבים חברתיים
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
אני מורה לתלמידה (כיתה ו')בעלת קשיים חברתיים.יש לה קושי לימודי, המראה החיצוני שלה לא הכי והיא מרבה להעלב (גם אם לא התכוונו להעליב אותה) יש לה מורה מקדמת שמוציאה אותה כמה שעות במהלך השבוע. כיצד ניתן לעזור לה? האם כדאי לשוחח על כך עם בנות כיתתה? (זה כבר נעשה בעבר והועיל לטווח קצר)
שלום פנינה, למורה יש יכולת לסייע לילד בודד, אך רצוי שמאמציה יהיו בתיאום עם גורם נוסף (יועצת, פסיכולוגית ביה"ס) ולאחר זיהוי נכון של הקשיים. אם אתם מבינים כרגע שיש קושי בקריאת הקודים החברתיים, חשוב לעבוד איתה באופן פרטני על הנטייה שלה לפרש אירועים חברתיים כהתקפה או השפלה מכוונת. בהמשך, אפשר יהיה לסייע לה ביוזמה של מפגשים חברתיים (כאן יש לך תפקיד מכריע ביצירת הזדמנויות כאלה, כמו בחירתה לוועדה פעילה כלשהי או הטלת פרוייקט מיוחד המשותף למס' ילדים ולה). כדאי לזכור שעידוד מפגשים כאלה מבלי לעזור לה באופן פרטני עלול להחריף את הבעיה, ליצור אצלה תחושת כישלון, ולתרום לתפיסת הילדים אותה כמוזרה או חריגה. עם או בלי קשר לזה, חשוב לעודד בכיתה אווירה כללית של קבלה והתחשבות, של שיתוף פעולה ועזרה לחלשים. בהצלחה ליאת