אשמח לעזרה.

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

11/11/2009 | 11:46 | מאת: תמי

שלום רב, אני פונה אלייך בקשר לבני בן השש וחצי. השנה הוא עלה לכיתה א' והמורה פנתה אלינו בהצעה להקפיץ אותו לכיתה ב' מכיוון שהוא מאוד מאוד חכם. זה דבר שידוע לנו ועוד בשנה שעברה היתה ההתלבטות האם להעלות אותו לכיתה א' או שלחכות לזמן המתאים מבחינת הגיל. לבסוף אחרי הרבה לבטים השארנו אותו בגן חובה רק בגלל שאנו פחדנו שמבחינה רגשית הוא לא מוכן. אני רוצה לציין כי בכל שלב שהוא אם זה במעון ואם זה בגנים, תמיד אמרו לנו שהוא מאוד מאוד חכם לגילו. גם בטרום חובה הגננת במקום להשאיר אותו שנתיים העלתה אותו לגן חובה לאחר שנה. הגננת בגן חובה תמיד אמרה שהוא מאוד פיקח ונבון הרבה מעל הממוצע, ובכל זאת השארנו אותו עוד שנה כדי שיעלה עם שכבת הגיל שלו לכיתה א' וכדי שירגיש חזק מבחינה רגשית. כיום, אנו שוב עומדים בפני אותה הדילמה- המחנכת מכינה לו חוברות מיוחדות עם חומר לכיתה ב' ואנו שוב לא יודעים מה לעשות- האם להשאיר אותו כדי שירגיש טוב מבחינה רגשית או שלהעלות אותו לכיתה ב'. רציתי להתייעץ ואף לשאול האם יש פסיכולוג/ית טובה באזור הצפון שמתמחה בדברים מסוג זה. בביה"ס רוצים לעשות לו מבחנים ואף קיבלתי מהיועצת מס' טלפון של פסיכולוגית. האם יש מישהו שאת יכולה להפנות אותי אליו/ה שהם ממש מתמחים בתחום זה? אודה לך על עזרתך כי אנו ההורים מאוד מבולבלים ורוצים לטובת הילד. תמי.

12/11/2009 | 01:01 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום תמי, כיום, המדיניות היא להעדיף ולהשאיר את הילדים המחוננים ככל האפשר עם בני גילם, תוך התחשבות בצרכיהם המיוחדים ומתן מענה הולם לקצב הלמידה האישי. כפי שציינת נכון, לילד המחונן יש גם צרכים נוספים, מלבד אלו הקוגניטיביים, והקפצת כיתה יכולה לעלות במחירים כבדים. לצערי, איני מכירה 'מומחים' בתחום באזור הצפון, אך אני סבורה שהחלטה נבונה תוכל להתקבל גם לאחר התייעצות עם הפסיכולוגית עליה המליצו לכם. המידע בנושא גדול מאד וזמין, וכל פסיכולוג מעודכן יוכל להפנות אתכם אליו ללא קושי. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים