מריבות עם ילדה בת 6 וחצי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

30/09/2009 | 07:30 | מאת: ורד

שלום, אנסה להציג את הבעיה ואשמח להכוונה / ייעוץ בנושא... בתי בת 6.5 (הבכורה) והתחילה זה עתה כתה א'. מדובר בילדה מלאת שמחת חיים, מאד חברותית , דעתנית, ילדה מאד פקחית ונבונה, אחראית וניתן גם לאמר - פרפקציוניסטית. הבעיה שלי איתה (בעיקר שלי, פחות של בעלי) באה לידי ביטוי בבקרים בעיקר, בהם היא צריכה להתארגן לבית הספר. היא צריכה לקום מאד מוקדם (6 וחצי בבוקר) כדי להגיע להסעה שיוצאת ב- 7:10 ומאז ומעולם ידענו שההשכמה תהיה לה מאד קשה , כי קשה מאד להעיר אותה בבקרים (הולכת לישום ב 20:30 בערב). איכשהוא אני מצליחה להתגבר על ההשכמה , אבל אז מתחילה מצידה מסכת של דיבור מאד לא יפה, התנגדות כלפיי וכלפי כל רצון שלי לנסות ועזור לה ולהתקרב אליה , הרמת קול לעיתים וכל אלו גורמים לבקרים להיות מאד מתוחים ולא נעימים. ברגע שהיא יוצאת מהבית הכל נגמר והיא כולה מחוייכת ומאושרת ונראה שמאד אוהבת את בית הספר ושהבעיה קשורה בדינאמיקה ביני ובינה . בהמשך היום הכל זורם נהדר. אשמח לעצה מה נכון לעשות, איך נכון לגשת אליה והכי חשוב- איך ללמד אותה איך נכון לדבר ולהתנהג... תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/10/2009 | 01:48 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום ורד, כ"ציפור לילה" המתקשה לקום בבוקר, קל לי מאד להזדהות עם בתך. נדמה שהעולם נחלק לטיפוסי הבוקר, המקבלים את פניו של בוקר חדש בחיוניות וחיוך, ולטיפוסי הלילה, המגיבים לצלצול השעון המעורר באומללות וזעף. ברוב המקרים, אומללי הבוקר אינם נוטים לנחמדות יתרה בשעת המשבר, ויש לקבל זאת בהבנה. נסי לחשוב יחד איתה (בערב כמובן!) מה יכול לעזור לה, ולהפוך את הבוקר שלה לפחות עצבני. השתדלי לצמצם את הדיבור בבוקר, ולהישאר עניינית ומעשית. אין טעם בהטפות מוסר או בניסיונות לחנך אותה בשעה השברירית הזו. תוכלי לומר לה שאת מכירה בקושי שלה, אך עומדת על כך שתבצע את מטלות הבוקר בזמן. נסו לארגן את רוב הסידורים בערב, לפני השינה, כולל הכנת בגדים למחר. תוכלי, כמחווה של רצון טוב, להכין לה את מברשת השיניים מרוחה במשחה ע"י הכיור, או את כוס השוקו על השולחן. אם הדיבור הלא נעים נמשך גם מעבר לשעת הבוקר הנוראה, זה כבר סיפור אחר, שיש לטפל בו אחרת (אך מדברייך הבנתי שאין זה כך). בשמחות ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים