גרסאות שונות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

31/10/2015 | 09:11 | מאת: מחנכת כיתה י

המורה לאנגלית טוענת כי תלמידה מכיתתי מתחצפת בשיעור מרבה לפטפט ולהפריע. מאחרת לשיעורים. התלמידה מבחינתה מכחישה הכל ומשתמשת בתירוצים שונים להצדיק מעשיה. מה עליי לעשות כמחנכת כיתה? אינני חפצה להיות שופטת ולהחליט מי צודקת? אין זה מקומי?? אנא סייעי לי כיצד להתמודד??

01/11/2015 | 00:41 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, כמו שאת אומרת נכון, אינך רוצה ואינך יכולה להיות שופטת. כיום אנחנו כבר יודעים שאין "אמת" אחת, ו(כמעט)הכל בעיני המתבונן. עם זאת, למסגרת החינוכית יש מטרות וכללים שעל כולנו לכבד, ולפעמים אי נקיטת עמדה היא לוקסוס שאין אנו יכולים להרשות לעצמנו. כמחנכת, עלייך לדעת מה קורה לתלמידה גם מול מורים אחרים, ולסייע לשני הצדדים - עם הרבה רגישות ושכל ישר - להחזיר את האיזון על כנו. ככל הנראה יש אמת בכל אחת מן הגרסאות, ולאזורים הללו אפשר לכוון את מאמצי התיווך שלך. הביעי אמפתיה לקושי של חברתך, המורה לאנגלית, תוך שאת עוזרת לה (אולי) להכיר גם בקסמה וחוזקותיה של התלמידה. בדומה, תוכלי לשוחח עם התלמידה, ולברר איתה מה יכול לעזור לה להיות יותר קואופרטיבית בשיעורי האנגלית. הביעי אמון ביכולתה לסגל את עצמה לדרישותיהם של מורים אחרים, גם אם זה לא תמיד מוצא חן, והבטיחי להיות שם בשבילה כשיידרש. מה את אומרת? שבוע טוב ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים