שיחת משמעת

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

30/10/2015 | 21:11 | מאת: יועצת חינוכית

שלום, מנהלת בית הספר ביקשה שאהייה נוכחת בשיחת משמעת של תלמידה עם הוריה משום שמדובר בילדה חצופה מאוד שמסרבת לקבל מרות. הוריה מגבים אותה וכועסים על המנהלת ועל יחסה לביתם הרגישה לצעקות של המנהלת. הבהרתי למנהלת שאינני רואה כל תועלת בהימצאותי שם ; אלא אפילו נזק שייגרם למערכת היחסים ביני לבין התלמידה שכן אהייה "שרופה" מבחינתה בשל השתייכותי לכובע המשמעתי. ואילו אני הצד הטיפולי. האם יש מקום לדעתך בכל זאת שאהייה בפגישה? לדברי המנהלת, המחנכת והרכזת לא פנויות בזמן זה ועליי להיות שם כחלק מהיותי בצוות הנהלה. מה דעתך?

31/10/2015 | 23:31 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, איני רואה סתירה - אפילו להפך - בין ה"כובע" המשמעתי ל"כובע" החם והמכיל. לזה בדיוק מתכוונים כשאומרים דמות סמכותית מיטיבה. ממש כשם שהורה טוב מאזן בין הצורך לספק חום ואהבה יחד עם גבולות ברורים ועקביים, כך נדרשת מערכת החינוך להתייצב בתקיפות מול הפרות משמעת, תוך הכרה בצרכים הייחודיים של כל ילד. הקונץ, כמובן, זה לעשות זאת ברגישות ובחכמה, ולהיות הסוכנת של התלמידה בצורה שתכבד אותה, אך גם את המערכת שבה היא לומדת. אלה הם חיינו כאנשי טיפול... בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים