התייחסות לסיטואציות שונות בגן
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
בוקר טוב, בני בן ה-5.5 ילד חכם בוגר ומקסים לאחרונה עולות מס' סיטואציות בגן בהן הוא לא רוצה להשתתף: מסיבת חנוכה, הכנת פלקט והצגתו בפני הכיתה, מענה לשאלות הגננת לאחר שמקריאה סיפור, הוא אף מבקש ממני לדבר עם הגננת שלא תבקש ממנו להשתתף. האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לעזור לו ? משהו שהגננת יכולה לעשות מהצד שלה ? תודה
שלום, למרבה המזל, מהלך התפתחות תקין של ילדים אינו חייב לכלול כישורי במה, הגם שילדים נדרשים - לפעמים כבר בגיל שלוש - להשתתף במופעים לפני קהל הורים מריע. יש ילדים ביישנים ועצורים, שמתקשים לעמוד במוקד תשומת הלב, ועדיין, אין בכך כדי לפגום בהתפתחותם התקינה וביכולתם לתפקד היטב בכל תחומי חייהם. כרגע, לא הייתי מתעקשת על מה שקשה לו, אלא דווקא מעודדת אותו להמריא ולפרוח במה שטוב ונוח לו. מחוויה של הצלחה ויכולת קל לנו יותר לפרוץ את גבולות עצמנו, ולהתנסות בחוויות חדשות. לכן, לפחות לדעתי, יש להניח לו להיות הוא, ולהעצים את אזורי הכוח שלו. הצורך להתערב ולעזור עולה כאשר הפחדים וההימנעויות מפריעים משמעותית לתפקוד השוטף של הילד. מדברייך לא משתמע מצב כגון זה. בברכה ליאת
שלום, בני כבר בן 6 והשנה נמנע ממספר הופעות בגן כולל זו של סוף השנה. היה לי מאוד עצוב לראות אותו יושב בשעה שכל הילדים רקדו והשתתפו. עכשיו שהתחילה קייטנה ויש הפעלות הוא שוב לא רוצה להשתתף. אני מבינה שיש לו קושי ולא יודעת איך לעזור לו. לדבר עם הגננת/אחראית ולתת לו להימנע מכל האירועים האלה גם לא נראה לי פתרון. אני לא רוצה שזה יפגע לו בביטחון כשיתחיל כיתה א'. מה נראית לך הבעיה ומה שיטת הטיפול המומלצת עבורה ?תודה