למי מתלוננים?
דיון מתוך פורום רשלנות רפואית
לפני חודשיים בני שהיה אז בן שלושה חודשים אושפז במחלקת ילדים בקפלן. גילו לו בין היתר אפטות בפה ולכן כל כמה שעות אחות הייתה שמה לו משחה וחומר מרגיע. כל האחיות טיפלו בו מצויין חוץ מאחות אחת שטיפלה בו בחוסר חשק ובאגרסיביות. כשביקשתי ממנה להיות יותר עדינה היא דיברה אלי בתוקפנות הפסיקה את הטיפול באמצע וסירבה להמשיך לטפל בבני. בעלי הלך לרופא התורן והתלונן אך כשהגיע הרופא היא שיקרה ונוצר ביננו ויכוח קולני . הרופא בחר להאמין לה ואנו הושפלנו. כמו כן עד שהרופא הגיע שמעתי אותה בבירור מרכלת עלי ומספרת את שקריה לאמא של ילד אחר שמאושפז שם. בסופו של דבר עזבנו מרצוננו עקב האירוע את בית החולים יחד עם בני בשלוש לפנות בוקר. פגועים ומושפלים עם ילד חולה. למי פונים במקרה כזה? יש אפשרות לתבוע? יש לציין שאנחנו קרובים פיזית לקפלן ובגלל אותו יחס מחפיר מהאחות לא נחזור שוב לשם. אודה לתשובתך.
שלום רב, אני ממליץ בשלב ראשון לפנות אל הנהלת בית החולים או לממונה על פניות הציבור בהית החולים. אם פניה זו אינה מועילה ניתן לפנות הנהלת שירותי בריאות כללית המפעילה את בית החולים ואם אף זה לא עוזר ניתן לפנות למשרד הבריאות. איני בטוח כי קיימת כדאיות כלכלית להגשת תביעת נזיקין אשר עלותה גבוה בעוד שהפיצוי הצפוי במקרה זה אינו גבוה שכן לא נגרם נזק קבוע. בברכה, עו"ד עופר סולר