תנודות בטן תחתונה בשל גזים?

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

23/02/2018 | 12:12 | מאת: דרור

שמתי לב בזמן האחרון, כמה חודשים, (במיוחד בלילה אם אני שוכב על הגב לפני השינה) אני חש במעין התנפחויות מקומיות רגעיות (לחץ שבא מבפנים כלפי החוץ) שבאות בצורה של גל לפרק זמן קצר ודועכות אך אולי לא לאותה רמה של נינוחות כמו בצד האחר. לרוב זה מופיע מצד ימין(!) של הטבור וקצת למטה משם. מרגישים את זה היטב כשמניחים את כף היד באיזור. ישנה תחושת נפיחות קלה בהשוואה לסימטריה שבצד השני. אם כי גם שם (שמאל) לפעמים יש תנודות אבל הן על פי רוב קצרות ומהירות יותר. אני שי משוכנע שזה גזים אבל הייתי מעוניין לשמוע אם זה נורמלי או שצריך בדיקה. בן 53 יציאות טובות, אין כאבים, אין סימפטומים אחרים. אני מתאר לעצמי שזה קורה גם במהלך היום אך אינני שם לב לזה כלל. כאשר אני מפעיל לחץ עם היד לתוך הבטן באיזור בו חשתי מן גל של נפיחות כזו (בזמן שכיבה על הגב) ישנה תחושת אי נוחות קלה. בתודה מראש. דרור

לקריאה נוספת והעמקה
25/02/2018 | 16:04 | מאת: ד"ר דן פלדמן

שלום, קשה כמובן להתרשם לעומק מהתלונות שתיארת, לשם כך יש להבדק באופן מסודר במרפאה. ייתכן מאוד שמדובר בגזים, או פשוט בפריסטלטיקת מעי מוגברת. ממליץ לבצע קולונוסקופיה סקר במידה ולא ביצעת עד כה.

25/02/2018 | 23:43 | מאת: דרור

תודה רבה על התשובה. אבצע את ההמלצה. במהלך השנתיים האחרונות עברתי לדיאטה טבעונית מבוססת על הרבה צמחים וקטניות, כמו כן זה הוביל לירידה במשקל וכעת השומן הבטני נעלם ברובו. האם יתכן ששני הגורמים הללו תורמים לתחושה מוגברת של הפריסטלטיקה?? בחיפוש ברשת נתקלתי באנשים שמתארים תופעה של בעיטת תינוק מפתיעה (למרות שאינם בהריון כלל). אני כמובן לא בהריון - וגם לא הייתי :) - אך התיאור הזה הוא לא רע (באופן עקרוני).

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה