בטאות גבוהות מאוד - מה יכול להסביר את התוצאות?

דיון מתוך פורום  טיפולי פוריות

06/05/2023 | 19:49 | מאת: טל

שלופ, אנחנו בתהליכי פונדקאות עם תרומת ביצית. הוחזר עובר קפוא יום 5. לאחר 12 יום - הבטא הייתה 923 לאחר 14 יום - הבטא הייתה 2700. אז גם הבטא ההתחלתית היא גבוהה וגם יש קפיצה של 3... ברור לי שתוצאות בטא תקינות הן בטווח רחב מאוד וברור לי שגם קפיצה של 3 היא בעיקרון בסדר... אבל יש כאן משהו מדאיג מבחינתי - הבטא הראשונה היא פי 2 מהחציון ליום זה והשנייה היא פי 3 מהחציון ליום המדובר...וכאן אין סיכוי לטעות ביום ההשרשה כי זה IVF. אם מדובר בתאומים - אז זה יכול להסביר אבל ההסתברות נמוכה מאוד כי הוחזר עובר אחד. החשש העיקרי שלי הוא שהבטאות הן גבוהות בשל פגמים גנטים בעובר...למשל, תסמונת דאון וכו'. אני רוצה להבין האם החשש הזה רציונלי או שהסיכויים לכך נמוכים כפי שהם נמוכים לגבי התפצלות עובר?

בדיקת הבטא הראשונה בוצעה כעבור 12 ימים מההחזרה, זאת בשעה שבמקרים בהם מתבצעת החזרה של בלסטוציסט. מומלץ לעשות את הבדיקה ביום 10.

06/05/2023 | 20:15 | מאת: טל

תודה על התשובה המאוד מהירה אבל לא הבנתי כיצד זה עונה על השאלה... ליום 10 יש ערכי יחוס משלו...ואני הסתכלתי על החציון ועל התפלגות הבטא של יום 12 ויום 14 בהתאמה. זה נכון שטווח הנורמה של הבטא גדל עם הזמן אבל יש עדיין התפלגות והבטא שלנו נראית קרובה לקצה ההתפלגות כשמדובר בעובר יחיד...לפחות, על פי בסיס הנתונים שבחנתי.. מה שחשוב לי להבין הוא האם תוצאות הבטא האלה הן לא מעידות על סיכון מוגבר לפגמים גנטים בעובר (בהנחה שמדובר בעובר יחיד)?

רמות הבטא תקינות ליום 12 כאשר מדובר בהחזרה של בלסטוציסט. לא ניתן להסיק דבר לגבי פגמים גנטיים על סמך ערכי הבטא.

מנהל פורום טיפולי פוריות