גירוי יתר עם אפס עוברים...

דיון מתוך פורום  טיפולי פוריות

27/12/2022 | 13:05 | מאת: גולשת

בת 32 ללא בעית פוריות לכאורה(היה גם הריון ולידה טבעי חלוטין) כרגע בטיפול PGD עם גונאל ואוביטרל, במעקב יומיים לפני שאיבה -הרבה מאד זקיקים, מעל 20 בגודל מעולה! אם כי אציין הורמון הE2 היה 2400... הוחלט על שאיבה בתאריךה מקורי שנקבע בהתאם למעבדה הגנטית..(מתאימים אליו) נשאבו 16 ביציות, מתוכם רק 9 בשלות, מתוכם רק 6 הופרו, מתוכם רק 3 הגיעו לביופסיה....0 להחזרה..למרות הטיפול החזק.. ועם כל זה- כאבי בטן מתמשכים- אובחנתי במיון עם גירוי יתר... אצין שבעבר(לפני שנתיים) טופלתי בפרוטקול יחסית דומה, גם שם התוצאות מבחינת ההפריות לא היו משו.. 13 ביציות-6 הפריות.אבל לפחות כולם הגיעו לביופסיה וכך הסבב הסתיים עם לידה ב"ה. לאחר הסבב הנוכחי אנחנו ממש מתןסכלים, מרגישים שצריך שינוי כלשהוא בפרוקטול האם יתכן שעוד יום דחיה לשאיבה היה עוזר? מה אומר אחוז הביציות הלא בשלות ואחוז ההפריות הנמוך? אודה לתשובתך

אחוז הביציות הלא בשלות מצביע על כך שככל הנראה השאיבה בוצעה מוקדם מדי, או שהגירוי היה חזק מדי. יתכן שעם מינון נמוך יותר של גונל ניתן היה לקבל סך הכל פחות ביציות, אבל באיכות טובה יותר.

27/12/2022 | 14:07 | מאת: גולשת

תודה על המענה אצין שלפני שנתיים הגירוי היה מעט חלש יותר והתבקלו אכן פחות ביציות עם אחוז גבוה יותר של בשלות אבל עדיין אחוז ההפריות היה מאד נמוך... למה זה קשור? ובענין הביוץ היה מוקדם- היה ניתן לשער זאת בהתאם לרמת ההורמון שהיתה יומים קודם? או לא שהכרח? ושאלה אחרונה- שכבר פעמיים צפה לנו- בגלל התלות בתאריל שנקבע מראש לביוספיה, האם במקירם כאלה שאין מספיק נתונים מתאימים לשאיבה, עדיף עדין לחכות איתה גם אם זה ידרוש הקפאת עוברים והמתנה עד לתור חדש במעבדה הגנטית?

מנהל פורום טיפולי פוריות