סתירה בין בדיקת אולטראסונד ובדיקת ct

דיון מתוך פורום  בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד

17/11/2013 | 16:16 | מאת: מוסטפא

שלום ד"ר שמי מוסטפא ואני בן 29, לפני כמה שבועות הגעתי למיון בבית חולים סורקה לאחר הפרשה מהטבור, לאחר בדיקה של אורולוג וכירורג הומלץ על ביצוע ct L עם חומר הזרקה בחשד ל urachal syst infection. רופא המשפחה המליץ לעשות קודם כל בדיקת אולטרא סונד לדופן הבטן. הבדיקה בוצעה על ידי רופאה והממצא היה מלאות עם תוכן נוזלי לא צלול עם דופנות מעובים ורושם של ממצא חוטי אקוגני שמסתרע עמוק בתוך הבטן ללא עדות לבקע טבורי. הממצא בממדים 2*2.3 ס"מ, בוצעה סריקה מכוונת לכיס השתן אשר עם גבולות בלתי סדירים ולאחר מילוי הודגם בגבול העליון של כיס השתן בליטה מינימאלית של הדופן עם המשכיות של מבנה בצורה חוט אקוגני. התמונה סונגרפית יכוהל להצביע על urachal cyet L ואין לשלול בוודאות אפשרות של umbilical urachal sinus . מומלץ ייעוץ כירורג ואורולוג ומומלץ בדיקת סי טי. לאחר מכן רופא המשפחה המליץ על בדיקת סי טי, הבדיקה לא הראתה שום דבר שקשור ל URACHAL SYST ורק תיארה שכל חלקי הגוף בבטן, כליות, כבד, טחול תיקנים וכיס שתק גבולות תקינים. לסיכום בדיקה בגדר הנורמה. לציין ש את ה סי טי עשיתי אחרי שבוע מהאלוטראסונד ואחרי שקיבלתי במשך שבוע וחצי אנטביוטקה אוגמנטין פעמיים ביום. איך זה שיש סתירה בין ה סי טי והאולטראסונד? מה יכול להיות האבחנה שלי? לציין כי הלכתי מיוזמתי לבדיקת אולטראסונד יזומה במכון פרטי לפני יומיים ויצא 12.7*10 mm hypoechoic nodule witj linear echogenic image in the center is seen just in the subcutaneous of the umbilicus/ this finding suggest small dermoid cyst. בבקשה ד"ר תסביר לי את הסתירות ומה עלי לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב. ללא צפיה בתמונות של שתי הבדיקות אין ביכולתי לענות על שאלותיך. ממליץ לקחת התשובות והתמונות לרופא המטפל להמשך בירור.

18/11/2013 | 15:13 | מאת: מוסטפא

שלום דר, אני הלכתי לרופא המשפחה והוא אמר אם הסי טי יצא תקין אז זהו, אני לא צריך לדאוג ומבחינתי העניין נגמר. האם זה נכון?? האם ניתן להתעלם מתוצאות האולטראסונד? בברכה, מוסטפא

מנהל פורום בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד