שאלות לד"ר חן הופמן - אודה על תשובותיך.

דיון מתוך פורום  בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד

24/01/2012 | 22:46 | מאת: שלומי

שלום בן 36 נשוי ואב לשניים אתרע מזלי הרע ולצערי אני מקרה סעד אורטופדי כאשר האפיזודה אחרונה הייתה תיקון ציר טיביות בעזרת מתקן איליזארוב לפני 3 שנים. בשל רשלנות בהיותי תינוק סבלתי מרככת ועצמותי צמחו עקום המצב כרוך גם בחולשה וגמישות יתר של הפרקים ובעיות חוט שדרה חריפות . מיותר לציין את כמות צילומי הרנטגן ו -CT שעברתי בחיי ומבחינתי כל צילום רנטגן היום הוא מבחינתי מעין איום על קיומי. בשל מצב הברך הימנית שלי עלי לבצע בדיקת MRI ואני מעוניין לדעת אם בבדיקה זו כל הגוף נמצא בתוך "הצינור" או רק האיבר הנסרק ? ידוע לי שהקרינה לא מייננת אך בכל זאת ראיתי שבחו"ל יש מכשירי MRI קטנים שמסוגלים להתמקד רק באיבר הנסרק ...האם בארץ יש גם מכשיר כזה או שזה פריווילגיה של אמריקאים בלבד ? האם יש דרך לדעת כמה קרינה יש בזמן נתון בגוף כדי לאמוד אם אדם יכול להמשיך "להצטלם" בקרני X ?

לקריאה נוספת והעמקה
25/01/2012 | 18:05 | מאת: ד"ר חן הופמן

שלומי שלום אין כל השפעה וכל סכנה בביצוע של בדיקת MRI. בכל מקרה בבדיקת ברך הראש וגוף עליון בולטים החוצה מהמכשיר. אין לדעת לכמה קרינה נחשפת.אני ממליץ שתמעט כמה שאפשר בגלל ריבוי צילומים בילדותך.

28/01/2012 | 14:04 | מאת: שלומי

תודה על תשובתך ... לצערי הרב שום כירורג אורטופד לא מוכן לנשום עלי לפני שהוא שולח אותי לכל בדיקת דימות אפשרית שתשקף מצב נתון מס' המעלות שעליו לתקן על שולחן היתוח לפני שהוא שובר לי את הרגל ..נדרשתי לבצע CT של ממפרקי ירך ברך וקרסול עלמנת שהוא יוכל לחשב מכמה מקומות מגיעה הרוטאציה באיזה סגמנט יהיה הכי סביר לשבור את הרגל ומה סה"כ מס המעלות עליו לתקן מעבר לזה עלי לבצע צילומי ציר על מחסנית ארוכה. אני ממש בדיכאון מזה שלעולם לא אוכל לתקן את העיוות הקיים מבלי לחשוף את עצמי שוב לקרינה X... בקשר לMRI שעלי לבצע בברכים יש לי שאלה חשובה ...בהיותי בתיכון אחד מבני כתתי דקר אותי עם עיפרון ממש מעל הברך ומאז יש לי כתם קטן אפור מתחת לעור כבר 20 שנה שהוא שם ...אני מאוד חושש מה יהיו ההשפעות של שדה מגנטי רב עוצמה כמו של MRI על אותו כתם קטן של עופרת שיש לי מתחת לעור ממש מעל ברכי הימנית ...האם עלי לפנות לכירורג להסרת הכתם מתחת לעור לפני שאני עושה MRI???

מנהל פורום בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד