קולות מאמץ בשינה

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

28/07/2016 | 21:04 | מאת: לירז

הבן שלי בן 3 וחצי חודשים (נולד פג, גיל מתוקן חודש וחצי) משמיע בלילות האחרונים במשך שעות קולות דמויי מאמץ שבוקעים מהגרון ומוציאים אותו משנתו. לא בוכה. אציין שבמהלך היום הוא פולט הרבה אבל לא נראה שהוא סובל מזה או מהאכילה כשלעצמה. גם התינוק וגם אנחנו לא ישנים. התופעה התחילה במקביל למעבר משתי ארוחות בלילה לארוחה אחת, לא יודעת אם יש קשר. אנחנו מוטרדים - האם מדובר בתופעה חריגה שדורשת פנייה לרופא? ואם לא מה אפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה ולהחזיר את השינה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, בהחלט יכול להיות שזה קשור לרפלוקס שמחמיר בעת שכיבה במיטה בלילה. כאמור ידוע שהוא מפולט הרבה ולכןציכולצלהיות שזה מציק לו בלילה בנוסף לזה שפגים ככלל מרבים להשמיע קולות מסוג של גניחות ורעשי קיטור מתמשכים. אם זה אכן מפריע בשינה שווה להתייחס לזה ואשמח לבדוק אותו ולנסות לעזור.

29/07/2016 | 12:00 | מאת: לירז

תודה רבה על התשובה. הקטן ניזון ממטרנה כרגע, היית ממליץ לעבור לפורמולה אחרת דוגמת נוטרילון אי אר על רקע הפליטות המרובות ואי הנוחות בלילה? אנחנו חשבנו שכל עוד הוא עולה יפה במשקל ואוכל יפה ולא סובל במהלך היום אפשר להמנע ממעבר לפורמולה אחרת שעשויה לגרור אולי תופעות לוואי אחרות (עצירות וכאבי בטן), אבל יכול להיות שאנחנו טועים.... בכל אופן נשקול להגיע לבדיקה במרפאתך אם התופעות תמשכנה.

מנהל פורום רפואת ילדים