דלקת ריאות אצל ילדים

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

19/01/2005 | 11:20 | מאת: גלית א.

שלום, יש לי פעוט בן שנה ו- 10 חודשים וכבר שבוע וחצי הוא עם שיעול, חום (39 מעלות), חירחורים, אי שקט. השאלה שלי היא מתי ניתן לאבחן דלקת ריאות, האם לא ניתן לראות זאת בצילום כבר בימים הראשונים של המחלה ? ושאלה נוספת: האם בזמן דלקת ריאות לא תמיד ניתן לשמוע "רעשים" מהריאות ולאבחן שזה אכן דלקת ריאות ? אשמח לקבל תשובתך בהקדם. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, האבחנה של דלקת ריאות לא תמיד קלה. לעיתים בצילום הממצאים מופיעים מעט מאוחר יותר. בנוסף,לא כל חרחור מהריאות הינו שווה ערך לדלקת ריאות ולרוב יש חרחורים משמעותיים ואין דלקת. חשוב להבדק שוב ע"י רופא והוא יחליט על סמך הבדיקה האם יש דלקת והאם יש מקום לחזור על הצילום.

19/01/2005 | 15:23 | מאת: גלית א.

ד"ר שינהר שלום, קודם כל תודה על תשובתך המהירה. אולי לא הבהרתי את עצמי נכון ובמדוייק במכתבי הראשון אך אני מוכרחה לציין כי כל העניין הוא שאני כבר שבוע וחצי עם תינוק חולה בבית ולא!! שלחו אותנו לעשות צילום ריאות, האם זה נשמע לך תקין ? רק אחרי שאני התעקשתי נתנו לנו לעשות את הצילום ואכן אובחנה דלקת ריאות לכן, שאלתי היתה האם לא ניתן לאבחן דלקת ריאות כבר בימים הראשונים של המחלה ולתת לילד סתם לסבול בלי כל טיפול. להזכירך, אנו נמצאים בעיצומו של וירוס דלקת ריאות אצל ילדים ו- 2 פעוטות אף נפטרו בימים אלו...

מנהל פורום רפואת ילדים