צפיפות שד וממוגרפיה
דיון מתוך פורום בריאות השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, יש לי מספר שאלות. אני בת 42. בגיל 40 עשיתי ממוגרפיה ואולטרה סאונד ונמסר לי שמבנה רקמת השד הוא בחלקו פיברוגלנדולרי ובחלקו שומני. האם זה אומר שהמבנה הוא סמיך או לא סמיך? שאלה נוספת: אני יודעת שהמדינה מפנה לבדיקות שגרתיות למי שאין לה היסטוריה משפחתית כל שנתיים מגיל 50. אין לי היסטוריה ואני מופנית כל שנתיים מגיל 40. אין לי בעיה להיבדק, אך אני קצת חוששת להיחשף לקרינה בגיל צעיר, אם אין בזה הכרח. האם מומלץ לגשת לממוגרפיה? האם אולטרה סאונד לא מספיק? האם נהוג או כדאי לעשות אמ.אר.איי במקום? אודה לתשובתכם.
ענת שלום לפי תאורך שד שחלקו שומני וחלקו פיברוגלנדולרי הינו המבנה הרגיל בגילך. "סמיכות" הינו מושג לא מדעי ולכן קשה לכמת סמיכות כנראה שהסמיכות בינונית אין מקום לממוגרפיה שגרתית כל שנתיים אלא לאחר גיל 50, אלא אם כן הרופא שעוקב אחריך מצא סיבה לכך אולטרסאונד שדיים אינה בדיקה שמיועדת לscreening אלא בדיקה משלימה לממוגרפיה בגילך בברכה דר פפו