פצע בפיטמה - בהריון

דיון מתוך פורום  בריאות השד

21/01/2013 | 11:23 | מאת: שלי

"ר שלום, אני בהריון בשבוע 23. לפני מס' ימים הבחנתי במשהו שנראה כמו פצע או יובש ממש במרכזה של הפיטמה (לא על העטרת, אלא ממש בליבת הפיטמה עצמה). אפשר היה לראות את זה בבירור בתוך הפטמה עצמה - כי הפנים שלה היה לבן וזה היה שחור. לצערי, מתוך סקרנות וחרדה, מיששתי את האזור ו"שיחקתי" עם הנקודה השחורה הזו כשתי דקות ואז החלק הזה נפל.... זה היה נראה כמו חלקיק לבן עם ראש שחור. אציין שלא ירד דם... האם יכול להיות שגרמתי לעצמי נזק אם תלשתי חלק מעור הפיטמה? האם יכול להיות שזה משהו אחר ולא פצע או יובש ? האם יש צורך בבדיקה אצל כירורד שד? אציין כי לפני כחודשיים הייתי בבדיה שגרתית אצל כירורג שד שהיתה תקינה. תודה!

22/01/2013 | 11:07 | מאת: שלי

ד"ר שלום, חוסר הודאות והחרדה הובילו אותי לקביעת תור אצל כירורגית שד. הצלחתי להשתחל "בין התורים" ... הייתי אצלה, סיפרתי לה על הפצע שהופיע משום מקום על הפטמה השמאלית ולאחר מכן "נפל" ותשובה היתה "מה שנפל נפל, אין לי דרך לבדוק". לאחר מכן היא בצעה לי בדיקת שד רגילה (אותה אני מכירה כי כבר ביצעתי כאלה בעבר) ואמרה שהכל בסדר. יצאתי ממנה מנקצת מבולבלת ולא פחות חרדה משהייתי בכניסתי ... אינני מבינה ברפואה או בשיטות הבדיקה ולכן אני נזהרת במילותיי ..... חשבתי שלכל הפחות היא תשאל איפה בדיוק היה ממוקם הפצע ותסתכל על האזור בזכוכית מגדלת כדי לראות מה יש שם עכשיו.... האם לדעתך עליי ללכת לבדיקה נוספת אצל כירורג אחר או שמא בבדיקת שד רגילה מספיקה במקרה זה? תודה!

שלי יקרה אני מניחה שה"שחור" היה גלד אשר נפל אם לא נשאר זכר ולא ניתן לראות האיזור ללא זכוכית מגדלת זה כנראה לא דבר חשוב מבחינה רפואית. לכן אני מציעה לך להרגע ולנסות להנות מההריון בברכה ד"ר תמי קרני

מנהלי פורום בריאות השד