סרטן השד , נשאות BRCA1 , כריתה דו צדדית ושחזור מיד

דיון מתוך פורום  בריאות השד

19/06/2012 | 13:09 | מאת: יבגניה (ג'ני)

ברצוני להודות באופן אישי לדר' משולם שגית ודר' מדהלה אוסנת על מקצועיות ומסירות רבה לפני כחודשיים קיבלתי הודעה על היותי חולת סרטן שד , בעקבות הבדיקות הקפדניות שעברתי בבית חולים בלינסון כנשאית BRCA1 מומלץ לעבור בדיקה גנטית למי שיש תורשה במשפחה ( סרטן שחלות ושדיי ) בתוך תהליך ההחלטות לגבי סוג הניתוח נתקלתי בהרבה עצות , כריתה חלקית ואז הצטרך בנוסף לכימו גם הקרנות , כריתה מלאה של שד אחד או כריתה מלאה של שני שדיים ואפשרות לשחזור מיד על ידי שתלים. מי שהיתה בסיטואציה שלי בודאי מכירה את התחושות והבלבול . אחרי הכרות עם דר' משולם ודר' מדהלה הכול היה יותר ברור , חיפשתי מאוד משהוא מקצועי שעל המלצותיו אפשר להישען . הן נתנו לי ביטחון מלא והמליצו על כריתה מלאה דו צדדית ושחזור מידי . התוצאות הן מדהימות בגלל שהשחזור נעשה על שדיים שלא עברו ניתוחים או הקרנות , היה בסיס טוב לתוצאות יפות ( סימטריה וגודל הרצוי ) אני עדיין מחלימה מניתוח , זה תהליך לא קל אבל ההתרון שאין צורך בהקרנות מעודד אותי , עוד שבועיים מתחילה עם כימותרפיה , לכל הבנות המתלבטות זה לא כל כך נוראה כשבדלת דופק סרטן , אני איתו גמרתי בניתוח אחד!!! אתר מומלץ www.bracha.org.il

16/07/2012 | 16:46 | מאת: יפעת

דברייך מעודדים ... אני עומדת לפני ניתוח כריתה דו צדדי משום שאני בוחרת לשים את האפיזודה הסרטנית הזו מאחוריי !!! מדוע הזדקקת לכימוטרפיה ? כמה זמן של כימוטרפיה ?

16/07/2012 | 21:36 | מאת: יבגניה-ג'ני

החלטה על כימותרפיה נעשה ע"י אונקולוגית המטפלת בי . הסיבה שאני צריכה לקבל כימו זה סוג הגידול שלי TRIPEL NGATIVE וגם תשובה מבדיקת רקמת השד לאחר ניתוח - פטולוגיה , קצב חלוקת תאים מאוד גבוה 90% , הכימו הוא מניעתי כי לא היו בלוטות נגועות ורקמה מסביב לגידול היתה נקיה ויש חשד שיש תאים סרטניים שאי אפשר לאתר ולא נראים לעין. סה"כ 3 חודשים , טיפול כל 3 שבועות .גם נכון להיום אני מאוד מרוצה מניתוח השחזור לא מרגישה כאבים וכבר התרגלתי ל"שדיים" החדשים שלי.

מנהלי פורום בריאות השד