לידיעת הרופאים/ות מטפלים/ות והציבור הרחב

דיון מתוך פורום  רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי

היפוך הנוהל הרפואי הקבוע : "Ideally, good medical practices are replaced by better ones,... Often, however, established standards must be abandoned not because a better replacement has been identified but simply because what was thought to be beneficial - was not. In these cases, it becomes apparent that clinicians, encouraged by professional societies and guidelines, have been using medications, procedures, or preventive measures in vain.." (JAMA Jan. 4, 2012, 307,p.37).

14/01/2012 | 17:03 | מאת: אלישבע

מהי מסקנת המאמר שציטטת רק את תחילתו? מאחר שלא ציטטת גם אותה, לא ברור מהי. האם הוא טוען שעלינו לנטוש את רופאינו, ככלל, או את טיפוליהם? אם כן, על מה הוא ממליץ במקומם? מה לעשות כשאנו חולים (גם זה קורה) וזקוקים לטיפול? אלישבע

אלישבע הצעת המחבר 1. למטופלים - לדעת שהטיפולים שהוא מקבל אינם מבוססים דיים,ואם הוא מסכים לקבל את הטיפול עליו לקבל את הסיכון; 2. לרופאים ולמטפלים - לדעת שהפרקטיקה הרפואית המקובלת היום נגועה בניגוד עניינים ; .3. למנהל הרפואי (הממשלה , מוסדות המחקר הרפואי) לא לאשר טיפולים (כולל תרופות) רק, רק, רק, לאחר שהוכחו שאכן הם מבוססים דיים. המסקנה : רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי - היא הדרך ההגיונית , הרצויה, הזולה והבטוחה - שכן כל המחלות נגרמות על ידי החימצון (לא טראומות!!!) ותזונה בריאה - היא הגנה מפני החימצון, ופעילות גופנית בריאה - היא חיסון מפני החימצון , ויחד הם - מניעה מפני מחלות.

מנהל פורום רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי