איך מחליטים ? איך מקבלים החלטה ?

דיון מתוך פורום  תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם

10/02/2018 | 06:23 | מאת: שרונה

חליתי בסרטן השד. לאחר ההלם, הפחדים (שעדיין לא נעלמו לגמרי), הזעזוע... הצלחתי איכשהו להתרומם מהקרקע שנשמטה, תחת רגלי... לא קל. לא פיזית, ולא נפשית. נהייתי סמרטוט. ובכל זאת, נלחמתי בגבורה, עברתי כברת דרך וסיימתי את טיפולי הכימותרפיה וכעת צריך לעבור ניתוח. איך מקבלים החלטה כה חשובה, מי ינתח... ? איפה ? האם בבית חולים ציבורי או ללכת במסלול הפרטי ? יש כל כך הרבה שיקולים לכאן ולכן. אני מבולבלת וחרדה ולא מצליחה לקבל החלטה. מה אעשה ??????????????????????

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך. את כותבת שנלחמת בגבורה ואני חושבת שיש לך הרבה כוחות, אין לי ספק שלעבור את כל הייסורים הללו צריך הרבה אמונה ביכולת האישית ונראה שיש לך ולגבי השאלה של הניתוח, אני תמיד אומרת שאין תשובה אחת מושכלת מה יותר נכון ממה בית חולים או פרטי. אני מאמינה שלכל אחת ואחד יש מדריך פנימי שיודע הכי נכון מה טוב ונכון בשבילי. תבדקי עם עצמך איפה את תרגישי הכי בטוח, הבטן שלך תדע להגיד לך את התשובה. מה שכן מוכח שאנשים שהלכו בטוחים לניתוח והאמינו שיהיה טוב, נמצא שהיו להם הרבה פחות עד בכלל לא סיבוכים בניתוח, היו להם פחות משמעותית הקאות ואפילו כאבים לאחר הניתוח, ממצאים אלו מוכרים ונעשו על אלפי אנשים. אני לא מאמינה שמישהו יכול לקבל החלטות בשבילינו ורק אנחנו יודעים מה הכי טוב לנו. תשאלי את השאלה כמה פעמים ביום ותקבלי מעצמך תשובה. מאחלת לך לקבל את התשובה הכי נכונה בשבילך. אני כאן באתר בשבילך ואם תרצי להמשיך להתכתב איתי אני כאן. בברכה נטע מוזר

11/02/2018 | 13:04 | מאת: שרונה

אבל.... יש כל הרבה תהיות לכאן ולכאן... למה זה טוב ולמה זה לא טוב אני גיבורה רק למראית עין אולי כדי להרגיע את הסביבה מבפנים אני מרוסקת... ועכשיו כשאת מציגה לי את המחקרים שאנשים שהולכים בטוחים לניתוח והאמינו שיהיה טוב, סבלו פחות מסיבוכים... וזה נשמע נכון והגיוני אזיי מצבי גרוע יותר, כי אני חוששת ויראה ושוצעת לצערי על נשים שהסתבכו ועשו שוב ושוב את הניתוח... או חטפו זיהום... איך, באמת איך מקבלים את הכוחות והיכולת לדעת ולקבל החלטה ???

28/02/2018 | 07:53 | מאת: שרונה

אני עדיין שואלת את עצמי שוב ושוב... וכל יום קמה עם תשובה אחרת אני חוקרת ומבררת ופעם זה נראה לי ופעם זה נראה לי מבולבלת ותוהה וצריכה כבר תכף לקבל החלטה מה יהיה ???????????????????????????????

שלום שרונה אני לא יודעת בת כמה את אך אני מניחה שקיבלת כבר החלטות חשובות בחייך, אמנם לא החלטות בקשר לסרטן, אך לכל אדם יש אסטרטגיות משלו לקבלת החלטה. אם את מרגישה שהאסטרטגיות שנקטת בעבר היו טובות בשבילך, תשתמשי בהן גם הפעם, נכון שהאירוע לא דומה בכלום לאירועים שבהם קיבלת החלטות בעבר, כי סרטן זה פי עשרת מונים יותר קשה ויותר מפחיד, אבל הדרך לקבלת החלטה היא החשובה. מאחלת לך הצלחה ואם תרצי להמשיך לכתוב, אני כאן

מנהל פורום תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם