שאלה גינקולוגית בשביל בת זוגתי...

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה

28/01/2005 | 16:33 | מאת: vk3

שלום רב ! אני בן 18 ויש לי חברה בת 16 וחצי. בגיל 13-14 לפני שהיכרנו, נדמה היה לה שהופיעו אצלה ברגליים שרירים שרצתה להעלים. אז בחוסר ידע מוחלט והתייעצות, פשוט הפסיקה לאכול, כי חשבה שמחסור בחלבונים ייפרק את השרירים. הפסיקה לאכול חלבונים ובין השאר וויתרה על אוכל כליל... ואפשר לאמר שגרמה לעצמה לאנורקסיות ! סבלה מתת משקל עד שמורה שלה שמה לב לבעיה ושיכנעה אותה לחזור למוטב ! כיום היא אוכלת טוב ( יחסית), למרות שהיא עדיין מאוד רזה, אבל כתוצאה מהאנורקסיות שלה, היא גרמה לעצמה לבעיות הורמונליות כפי שהבנתי, מחזור לא סדיר וכו'. שיכנעתי אותה ללכת לגניקולוג והד"ר אמר לה או שזה ייסתדר בעצמו, או שתבוא אליו אחרי שתתחיל לקיים יחסי מין כי אז מתחילים שינויים הורמונליים או שפשוט תחכה כשהיא תצטרך משהו ( כגון דיאטה, הריון וכו') אז מטפלים נקודתית במשהו ספציפי הזה כך שתוכל להיכנס להריון או מה שהיא תרצה והבעיה תמנע זאת ממנה. שאלתי אליכם אם זה אכן כול מה שהיא יכולה ( לא) לעשות מה זהו, אנחנו צריכים לשבת בידיים משולבות ולחכות שנתחיל לקיים יחסי מין או שהיא תצטרך משהו ומה עם זה שאין לה מחזור סדיר, זה לא נורא ? לא צריך לעשות לה איזה טיפול ? ובכלל מה ההשלכות של מה שהיא גרמה לעצמה על העתיד ? איך ניתן לטפל בזה בצורה יעילה בגיל צעיר יחסית ( 16) כדי שזה לא יהפוך למשהו רציני עם הזמן ? בבקשה יעצו לי ! תודה מראש.

28/01/2005 | 20:03 | מאת: מרב

עד שהיא לא תאכל כמו שצריך הבעיות ההורמונליות שלה לא יסתדרו. המחזור שלה לא יסתדר ויכול להיות לכן השלכות גם על פוריות שלה בעתיד. כדאי מאוד שתבהיר לחברה שלה שהאנורקסיות שלה תדפוק לה את החיים ואולי כך תצליח לשכנע אותה לאכול כמו שצריך ולא יחסית בסדר כמו שאתה מציין. אולי כדאי שתקרא קצת חומר על אנוקסיה אם אתה רותה לעזור לה כמו שאתה אומר. חוץ מזה ראיתי היום תוכנית בערוץ 8 "מתות לאכול" על אנורקסיה ונאמר שם שרק 3 מתוך 10 נשים שחולות במחלה -כן זאת מחלה !!!!! מבריאות לגמרי. לתשומת לבך ולב החברה שלך. מרב

29/01/2005 | 08:34 | מאת: vk3

מרב שלום ! תודה לך מקרב לב על התשובה ! בכך שציינתי יחסית, לא התכוונתי לאמר שהיא עדיין אנורקסית. יש אנשים שאוכלים הרבה ויש אנשים שאוכלים פחות. אז היא מאלה שאוכלים פחות, אבל עדיין אוכלים, בצורה נורמאלית ( אין לי אפשרות לעקוב אחריה) והיא לא סולדת משום מזון ! היא אוכלת הכול... אודה לך אם תוכלי להפנותי למקורות מידע על האנורקסיות ותתייחסי לשאלתי לגבי הטיפול שאפשר לספק לחברתי בכדי לסייע לה בבעיות ההורמונליות והמחזור הלא סדיר. כי אני מאוד דואג וחושב שהרופא ההוא לא עשה את כול אשר ביכולתו כדי לעזור לה ! תודה מראש.

30/01/2005 | 09:12 | מאת: דן

החברה שלך בבעיה וכדאי מאוד שתפנו במהירות לרופא / פסיכולוג. אם היא עדיין תלמידה פנה היום ליועצת ביה"ס!!!