פטריה עקשנית

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה

15/11/2004 | 22:56 | מאת: מיקי

אני סובלת מפטריה עקשנית מזה מספר חודשים,שלמרות עשרות המשחות, הכדורים והטבליות שקיבלתי לא נעלמת. המצב משתפר, אך לאחר זמן קצר מתחיל שוב להחמיר. נערכה לי בדיקת סוכר, והתוצאות תקינות. שמעתי כי תרופה בשם פלאג'יל עשויה לפתור הבעיה אחת ולתמיד. האם זה נכון? כיצד נוטלים התרופה? באיזה מינון? אנא השב בהקדם כי אני כבר יוצאת מדעתי, ולא נראה לי כי רופא קופ"ח יכול לעזור לי לאור כשלונו החוזר ונשנה בחודשים האחרונים.

21/11/2004 | 15:32 | מאת: חגית

יש לי בדיוק אותה בעיה. כבר יותר מחצי שנה יש לי פטריה שפשוט לא עוברת.גם אני קיבלתי המון תרופות וכלום לא עזר. נתנו לי גם פלאגיל וזה החמיר מאוד את המצב כי פלאגיל זו תרופה נגד טריכומונס שתופעת הלואי שלה היא פטריות. בנוסף התחילו לי גם דלקות בדרכי השתן ואני ממש בדרך להשתגע. מצטרפת לשאלה-מה עושים??????????????????????????

28/11/2004 | 11:02 | מאת: נעמה

אחרי סבל של שנים, הדבר היחיד שעזר לי היה להפסיק את כל התרופות והמשחות (שבשלב מסויים החמירו את המצב כי התפתחה תגובת נגד אליהן), ובמקביל הפסקת נטילת גלולות למניעת הריון. לפעמים אחת מתופעות הלוואי של הגלולות הוא היא הפרת האיזון וכתוצאה מכך רגישות להתפרצות הפטריה. יש לציין שלא מיד היה שיפור, אבל עם הזמן המצב הוקל. בזמן התפרצות של הפטריה השתמשתי בג'ל טבעי שמופק משמן עץ התה (ניתן להשיג בבתי המרקחת במוצרים הטבעיים, 3 שפופרות מוכנות להחדרה לנרתיק), שמיועד בדיוק למטרה זו. (לא להשתמש בשמן עץ התה עצמו, אלא בדילול עפ"י הוראות של נטורופט). בנוסף לקחתי במשך תקופה ארוכה כמוסות של "פרוביוטיק פמינה" שמחזקות את החיידקים הטבעיים. כדאי גם להימנע מקיום יחסי מין כמה ימים לאחר הפסקת דימום הוסת, ולעשות שטיפות של כוס מים פושרים עם כפית חומץ בימים שלאחר הוסת. עוד דבר שעזר מאוד לאיכות החיים זה שימוש בKY ג'ל בזמן קיום יחסים, כאשר יש יובש בנרתיק, תופעה שקשורה לדעתי לפטריה וגם מחמירה אותה. בקיצור, אין פתרונות קסם לצערי, אבל לרפואה האלטרנטיבית יש לפחות משהו שעוזר למצבים אלו כשהם נהיים כרוניים, לעומת הרפואה הקונבנציונלית שלעיתים רק מחמירה את המצב. שיהיה בהצלחה ולא להתייאש!