חיסון לילד בן 14
דיון מתוך פורום חיסונים לילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בשנה שעברה סירבתי לתת לילד החיסון הסטנדרטי לגיל 14 במסגרת ביה"ס (נגד טטנוס, שעלת ואסכרה - אם אינני טועה). הסיבה היתה בגלל שכחצי שנה לפני כן הוא קיבל זריקת אנטי-טטנוס כששבר את ידו. השאלה שלי היא לגבי השלמת החיסון הזה בקופ"ח בימים הקרובים, האם צריך לבקש חיסון רק נגד המחלות האחרות ולא לכלול את האנטי-טטנוס במנה הזו? אם לא מה הסיכונים במתן החיסון הסטנדרטי עכשיו? -כשנה וחצי לאחר שקיבל, כאמור,את זריקת האנטי טטנוס?
סנדרה שלום, לא קיים תכשיר לחיסון האמור שאינו מכיל את מרכיב הטטנוס בתוכו. אמנם הוא אינו דרוש (כיון שנדרש רק כל 5-10 שנים בד"כ), אך הוא אינו צפוי לגרום תופעות לואי קשות. אם קורה הדבר בכלל, תופעות הלואי הצפויות הן כאב, נפיחות, אודם וחום מקומיים באזור הדקירה. בברכה,