תמיכה רגשית של רופאים

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

05/03/2011 | 13:54 | מאת: נורית

שלום אני נמצאת בטיפולי פוריות אצל רופא פרטי ורציתי לשתף באיזושהי חוויה מציקה אני סיפור לא פקוט בIVF שדורש ממני להשקיע כס רב, אנרגיה, זמן, כאבים פיזיים ורגשיים...סיפור מוכר למי שעוברת טיפולים לי מאד מציק שכשאני מקבלת שלילי הרופא שלי לא מתקשר אפילו, אולי ככה זה ב"נוהל" אבל לדעתי יש משהו מאד לא נעים שהרופא שאת סומכת עליו, מעריכה, משלמת לו המון כסף יכול פשוט להיעלם אם אני מקבלת שלילי..אלא אם כן אני קובעת מחדש תור לקביעת פרוטוקול מה שאני מנסה להגיד זה שאני חושבת שחלק מתפקידו של הרופא הוא ליצור קשר אם המטופלת מקבלת שלילי, לפחות זו השקפתי הרגשית לגבי העניין בהצלחה לכולן

זו שאלה מעניינת שגם מאד מעסיקה אותי כרופא. לי יש תמיד תחושה שאם אמהר להתקשר למטופלת לאחר תשובה שלילית, יתקבל אצלה הרושם שאני לוחץ עליה למהר ולקבוע תור, ואולי היא מעדיפה לקחת פסק זמן או לקבל חוות דעת שנייה. רופאים רבים נמנעים מלהתקשר על מנת לא ליצור תחושה לא נעימה אצל המטופלת, בעוד שיש רופאים שיש להם מערכת משומנת של מזכירות שמוודאה שיווצר קשר מהיר על מנת לתאם מיד תור חדש.

08/03/2011 | 00:16 | מאת: דנה

12/03/2011 | 21:17 | מאת: מאיה

לאחר 4 כשלונות IVF עברתי לבית חולים אחר. במקום הראשון, הדווח על התוצאה היה לאחיות. כל פעם נעניתי ב- "אכן זה שלילי. אעביר אותך למזכירה ותקבעי תור עם רופא לטיפול חדש". בבית החולים בו אני מטופלת כיום גם נכשל הטיפול (היחיד שם, בינתיים). כשהתקשרתי לעדכן את הרופא, הוא בעצמו ניגש לטלפון. כשאמרתי שזה שלילי הוא אמר שהוא מאוד מצטער לשמוע, ושבואי אקבע תור וימשיכו לעזור לי, בתקווה שנלמד מהנסיון ושפעם הבא יצחליח. לא הרגשתי שלחץ עלי לקבוע תור, להפך - שתי המילים האלו, "אני מצטער", העלו לי דמעות לעיניים ונתנו לי להרגיש שהוא רואה אותי, ולא את מטופלת #51 (או מה שלא יהיה). תמיכה נפשית יכולה לבוא גם מדברים קטנים אלו.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית