כלמידיה חיובית בתוצאות הבדיקה

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה ופריון

24/06/2026 | 00:00 | מאת: ליה

שלום דר כמעט 4 חודשים סובלת מגרד, הפרשות צהבהבות , אדמומיות בפות . לבסוף עשו לי משטח מהנרתיק והיום קיבלתי תוצאות שאני חיובית וגינוזיס ולכלמידיה . אני ממש המומה .. השאלה שלי : כמה זמן האדם יכול להיות נשא שקט ולהדביק ? כלומר האם סיכוי שבן הזוג נשא כבר כמה שנים או שסביר יותר כמה חודשים ? או שאם יש לי תסמינים אז כנראה נדבקתי לאחרונה .. אשמח לתשובה

הי ליה ותודה על פנייתך. לגבי משך הנשאות של החיידק אז קשה לגמרי להגיד אך כן יש מקרים של נשאות א-סימפטומטית, כלומר שאין בכלל תלונות, של חודשים רבים ואף שנים. הדבר החשוב הוא להתחיל טיפול כשמגלים שיש את החיידק, להימנע מיחסים לפחות למשך כל זמן הטיפול וגם לטפל בבן הזוג גם אם ללא תלונות. מומלץ גם לחזור על הבדיקה כ 2-3 חודשים לאחר סיום הטיפול. בהצלחה.

מנהלי פורום גינקולוגיה ופריון