מחיצה ברחם - הפלה מאוחרת

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה ופריון

08/06/2023 | 13:54 | מאת: דנה

שלום, אשמח לדעת. בשנת 2020 אחרי בירור הפלות נאמר לי שיש לי מחיצה, הורדתי את המחיצה בשתי פעולות של היסטרו ניתוחית וכעבור כשנה ניכנסתי להריון תקין וילדתי בניתוח קיסרי עכב מצב עכוז. לפני כחודשיים הפלה בשבוע 21 ואחרי בירור נאמר לי שיש לי מחיצה עבה מאזור הפונדוס לאורך 2/3 מהרחם שמחלקת את הרחם לשניים הורדתי אותה לפני מספר ימים בהיסטרו ניתוחית. חשוב לי לציין שבסקירה השניה שעשיתי בהריון נאמר לי שהוא רואה מחיצה אך לא צריך להתייחס אליה. האם לדעתך כן היה צריך להתייחס בכל זאת למחיצה שהופיע בסקירה? האם בכלל בהריון ניתן לעשות טיפול למחיצה אם קיימת? האם מחיצה ברחם שוב חוזרת כתוצאה מניתוח קיסרי? האם ההפלה יכולה להיות קשורה בגלל המחיצה שהיתה? איך בכלל חוזרת לגדול שוב מחיצה אחרי שהורידו אותה? צריכה לחזור בעוד כחודש לביקורת היסטרו אבחנתי אחרי הפעולה.

היי דנה. 1. במהלך הריון ו בטח אחרי לידה במואד , אין התיחסות למחיצות ברחם למעט מעקב מצג עובר עם סיכוי גבוה לעובר במצג עכוז ואורך צוואר לאור סיכוי ללידה מוקדמת . בכל מקרה אין טיפול למחיצות במהלך הריון. 2 . רוב הסיכוי שב היסטרוסקופיה כרתו חלק גדול מהמחיצה אך לא בשלמותה( כורתים כמה שיותר בלי לסכן את הרחם) 3. יכול להיות שהפלה מאוחרת אינה קשורה למחיצה אך בכל מקרה יש המלצה לכריתתה.

13/06/2023 | 12:38 | מאת: דנה

תודה רבה על תשובתך. את הסרת המחיצה ביצעתי לפני שבוע וחצי. רציתי לשאול ברשותך... בסיכום של הניתוח אמרו לי לקבוע להיסטרו אבחנתי רק לא ציינו מתי בדיוק. אחרי כמה זמן אני אמורה לעשות את ההיסטרו האבחנתי? ושאלה נוספת. כפי שציינתי אני אחרי הפלה וגרידה ועכשיו גם אחרי הסרת המחיצה כמה זמן לדעתך אני אמורה לחכות לנסות להכנס להריון? הדעות נורא חלוקות בעניין. בגלל שעברתי גם גרידה וגם הסרת מחיצה אז לא ממש יודעת כמה זמן מומלץ.

מנהלי פורום גינקולוגיה ופריון