תסמינים לאחר חיסון

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה ופריון

11/01/2022 | 00:42 | מאת: ג

שלום, אשמח לדעה נוספת כי העלתי את הבעייה בשני מקומות שונים וקיבלתי 2 תשובות הפוכות וקיצוניות כל אחת בכיוון אחר לגמרי. התחסנתי בחיסון קורונה ה-3 לפני מס' ימים. בכל אחד מהחיסונים פיתחתי מיד תגובה לחיסון. בחיסון הראשון החלה תחושת שריפה שחלפה כעבור חצי שעה ובהמשך גרד באזור החזה שנמשך מס' ימים (שמעתי בהמשך על עוד נשים שסבלו מהגרד בעקבות החיסון בדיוק כמוני). יומיים אחרי החיסון השני קיבלתי מחזור והוא השתנה ממה שהיה תמיד. עכשיו לאחר החיסון השלישי, זמן קצר אח"כ, התחלתי להרגיש נוקשות בפטמות ולאחר חצי שעה פתאום התחלתי להרגיש שכל אזור החזה ממש מתחיל לשרוף כאילו הכל מוצף בתחושת בערה מבפנים והרגשתי שהפטמות כואבות. בדקתי וראיתי שהן ממש אדומות ונראות לא טוב. זה עבר וכבר שעה אחרי לא היה שום סימן. אבל אני עדיין מודאגת שהחיסון גורם למשהו,, בכל זאת זה תסמינים חריגים וזה מדאיג אותי אם זה לא עשה מזהו. יש לי באמת סיבה לדאוג? להתעלם ממה שהיה? תודה

12/01/2022 | 23:26 | מאת: ד"ר אסף בילגורי

זה לא הפורום לשאלות בנוגע לתופעות לוואי של חיסונים. התסמינים שתיארת בפטמות כנראה לא קשורים לשינויים הורמונליים. בנוגע לשינוי במחזור, באופן כללי ההשפעה של החיסון על הוסתות היא מזערית ומסתכמת בתזוזה של המחזור (הקדמה/איחור) של יום אחד לכל היותר, וזאת השפעה זמנית בלבד.

23/01/2022 | 01:13 | מאת: ג

לא נעים לי להיות זו שמעדכנת אותך. אבל זה ממש לא נכון. ההשפעות על המחזור הן לא תזוזה של יום אחד וזהו. זה הרבה מעבר. מספיק לראות את הפניות הרבות של נשים בפורמים כדי להבין את זה. אבל בלי קשר גם הייתי אצל רופאת נשים וגם היא אמרה שזה כבר ידוע שהחיסון משבש את המחזור וגם מה שתיארתי לה מוכר. אז זה שיש "מחקר ראשוני" לא אומר שאפשר להתעלם מהמציאות ומדיווחים של אנשים. זה אנשים. לא מספר וסטטיסטיקה. וגם כל אדם הוא איניבידואלי בפני עצמו. מצטערת שזה לא מתיישב לך במשבצת הסטטיסטיקה..

מנהלי פורום גינקולוגיה ופריון