פלג'יל לטיפול בטריכומונס

דיון מתוך פורום  ייעוץ תרופתי

21/07/2019 | 21:38 | מאת: משה

שלום רב, אובחן אצלי חיידק הטריכומונס בבדיקת שתן. הטיפול כולל 750 מג ליום למשך שבעה ימים של פלג'יל. אני כרגע באמצע הטיפול, וחווה מהתחלתו מתופעת לוואי של השתנה מרובה על אף שלא העליתי בכמויות הנוזלים בצורה רצינית. אציין שגם בת זוגתי, שמטופלת בתרופה זהה, חווה את אותן תופעות לוואי. עוד אציין, שאנו גם צורכים במקביל דוקסילין פעמיים ביום, לטיפול בפרוום חיובי. האם תופעת לוואי זו מוכרת? לא מצאתי זאת בשום מקום. האם זה שילוב בין התרופות הנ"ל? האם עלינו להפסיק במיידית את הטיפול? תודה מראש, משה.

לקריאה נוספת והעמקה

טיפול בפלגיל עלול לגרום לטעם רע בפה (מתכתי), לבחילה, להקאה, לשלשולים, לכאבי ראש ולסחרחורות. לא נמצא שקיים קשר בין נטילת התרופה להשתנה מרובה, כן קיים דיווח על שינוי בצבע השתן או בריחת שתן. ולכן אין דרגה, כי גם כך מדובר במשך טיפול קצר של שבוע ימים. חשוב לציין שיש להימנע מאלכוהול תחת טיפול בפלגיל (מאוד חשוב). דבר נוסף, האם מדובר באותו רופא שרשם טיפול בדוקסילין ופלגיל ?! האם כל טיפול נרשם ע"י רופא אחר ?

22/07/2019 | 23:11 | מאת: משה

שלום ד"ר ותודה על המענה המהיר. לשאלתך, הרופא של זוגתי נתן לה את הטיפול בשני הכדורים במקביל, והרופא שלי רשם טיפול זהה על מנת לסנכרן בינינו. כמו כן, האם מומלץ לצרוך פרוביוטיקה במקביל או לאחר סיום הטיפול באנטיביוטיקה? שאלה אחרונה- במידה ואני חש כי התרופות אינן מועילות לטריכמונס, האם כדאי להתחיל לצרוך במיידי מינון גבוה יותר (כמומלץ ברפואה לטיפול בחיידק עקשן) או שמא עליי לתת "מנוחה" לגופי של מספר ימים? תודה מראש, משה.

מנהלי פורום ייעוץ תרופתי