א.ס בטן תחתונה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר שלום , אימי בת 73 הגיעה למיון לפני כחודש עם כאבים חזקים ובבדיקות נאמר לה שישנה אבן.הוצע לה לנסות "ולהוציא" את האבן ע"י שתיה מרובה ובאם לא יסתייע יחשבו על דרך טיפול אחרת. ב א.ס מהיום שעשתה נאמר כך: כליה שמאלית- בגודל 11.5 ס"מ פרנכימה שמורה.הודגמה הרחבה קלה עד בינונית של מערכת מאספת .לא הודגמה אבן בוודאות . כליה ימנית- בגודל 11.3 ס"מ .מוקד היפראקוגני בקוטר 0.9 ס"מ בקורטקס כיליתי קדמי תחתון , קרוב לודאי אנגיומיוליפומה. ציסטה בקוטב תחתון בקוטר 1.3 ס"מ ללא עדות לאבנים או הידרוניפרוזיס . כיס שתן- בעלת קיבולת רגילה.בדופן אחורי ושמאלי הודגמה התעבות פוליפואידית של הדופן בקוטר 1.5 ס"מ . לסיכום- 1. הידרוניפרוזיס משמאל. 2. תהליך פוליפואידי בדופן של כיס השתן כמתואר . 3. דרוש המשך בירור. אודה לך באם תבאר לי את פיענוח הבדיקה הנ"ל והאם יש מקום לדאגה. בכבוד רב, ובתודה מראש אבי
עניתי לך על זה נכון?