בדיקות זרע - אז מה זה זרע תקין?
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ! ברשותך ד"ר, אתן דוגמא לבדיקת זרע ואח"כ אשאל את שאלותיי החשובות גם להבנת כל הפורום : כמות 3.5 מיליון תנועתיות 44% מורפולוגיה 94% לא תקינים ו- 6% תקינים. 1. 6% תקינים זה אומר שהם בעלי תנועה קדימה ויכולים להגיע לחצוצרות? 2. 44% זה אומר ש- 44% מכל ה- 3.5 מיליון זרעים הם בעלי תנועה קדימה להגיע עד לחצוצרות אך רובם הם זרעים לא תקינים ולמעשה הם לא יקלטו להריון מעבר לכמה חודשים? 3. למעשה חשבון מתמתטי של 6% מ- 3.5 מיליון אומר את כמות הטובים? 4. כיצד 44% הם בעלי תנועתיות טובה מכל ה- 3.5 מיליון אם רובם נחשבים לא תקינים? לא תקינים מאיזו בחינה? מה ההגדרה של תקין ולא תקין? תודה ! 3.
בעיקרון 44% בתנועה טובה זה נורמלי לחלוטין - בכל בדיקת זרע. לא כל הזרעים נעים בתנוע סבירה. חלק מהזרעים לא נורמליים - ונהוג לומר שמעל 10% זוהי בדקיה נורמלית - יש אומרים אפילו 13% . אבל זה לא אומר על פי החשבון הצודק שלך שגם ב 6% לא יהיו מספיק זרעים להריון. פעם שמתקיים הריון - הוא לא מתקיים מזרעים לא תקינים. אז לגבי שאלת ההפלה - זה לא מהזרע