סרטן שלפוחית השתן
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לגבר בן 52 , בריא בדרך כלל , התגלה גידול ממאיר בשלפוחית השתן . עבר שני טיפולים של הוצאת הגידול בציסטוסקופיה . כעת מועמד לטיפול חדשני של החדרת חידקי שחפת לשלפוחית השתן. ברצוני לברר מהם הגידולים שמתאימים לטיפול זה? האם אין סכנה שחידקי שחפת יחדרו לתוך מחזור הדם, ויגרמו להתפרצות מחלת השחפת ? באיזו צורה משפיעים חידקי השחפת על התאים הסרטנים בשלפוחית ? האם ידועים לך מחקרים שבדקו את יעילות הטיפול, בטיחותו ,פטופיזיולוגיה של הטיפול, ואחוזי ההצלחה שלו? אשמח אם תוכל לכוון אותי למידע הנושא ( בעיברית ) תודה מראש ,משה
הטיפול הזה הוא באמת חדשני מאוד - משנת 1978. הרופא שהוא אמור לבצע את הטיפול "החדשני" הזה היה אמור לומר לך מראש את כל הסיכונים והסיכויים - הסיבוכים המיידים והמאוחרים - ואת חלקם ציינת אתה בעצמך. הטיפול הוא מצויין ואינדיקטיבי במספר גידולים בכיס השתן - ולכן מומלץ עבורם. אבל כאמור - כל זה צריך בראש וראשונה להסביר הרופא הנותן -= והוא אמור להחתים גם על הסכמה לטיפול לאחר ההבנה