פוריות
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום - שאלה חשובה אני בת 30 ובעלי בן 35 עדיין בלי ילדים. לפני 4-5 שנים טרם נישואינו בצע בעלי בדיקת זרע עקב בעיית ווריקוצלה שנתגלתה והתוצאות היו : ריכוז : 40 מיליון מורפולוגיה 11% normal כעת אחרי 8 חודשים ללא הריון ספונטני בצע בעלי שוב בדיקת זרע ( 4 שנים אחרי הבדיקה הקודמת ) והתוצאות היו: ריכוז : 20 מיליון מורפולוגיה : 9% normal השאלה היא האם הווריקוצלה הוא שפוגע בפוריות ? והאם שווה לבעלי לעשות ניתוח ? האם למרות שיש עדיין סיכוי להיריון ספונטני האם לא כדאי לעשות ניתוח בכל מקרה כדי לא לפגוע בסיכוי להריונות נוספים עתידיים !!! , לאור העובדה שיש לבעלי ירידה ברמת הפוריות לאורך הזמן אולי בגלל הווריקוצלה ? ( יש לציין שהוא סובל גם מכאבים מציקים מאוד ממושכים באזור האשכך השמאלי ) תודה מראש וחג שמח מירב
לדעתי שתי הבדיקות תקינות או קרובות לתקינות - יש לו מספיק זרעים להפרייה ספונטנית ואם לא אפשר לבצע השבחה
שלום רצינו לדעת האם כדאי לבצע ניתוח ווריקוצלה כדי לשפר סיכויי להריונות נוספים בעתיד שוב תודה רבה