בדיקת tus
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בן 70 בריא ,מתעמל,בדיקות דם תקינות בדיקת psaאחרונה היתה 3.6 אבל כפולה משנה שעברה.הופנתי לבדיקת tus .בבדיקה זו ניראת הערמונית לה זהה במשטח.הופנתי לביאופסיה. שאלתי היא. 1.מה קורה באים הביאופסיה תקינה? 2.מה קורה באים הביאופסיה לא תקינה? 3.האים הסרת הערמונית תיפתור הבעיה? בברכה משה
אכן נראה לי שאם במשך שנה עלה הPSA יש צורך בביופסיה אבל לא משתפקים בתשובה אחת אלא הייתי מבצע בדיקה נוספת לראות האם זה קונסיסטנטי. אם הוא למשל יורד - אז התשובה בגוף הסרט - לא צריך להיות מודאגים. אם הביופסיה יוצאת שלילית - בדרך כלל ממשיכים במעקב ורק אחר כך מחליטים על סמך הPSA החוזרים איך להתייחס