psa גבוה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
קראתי שבמקרה של psa גבוה (10-15) מקובל כיום לבצע 4 ביופסיות ואם כולן תקינות, לבצע ניתוח כריתה אבחנתי. האם אתה תומך בגישה הזו ומדוע?
לקריאה נוספת והעמקה
ממש לא מקובל קודם כל לבצע ביופסיות הרבה מתחת לPSA 10 - ותלוי כמובן בגיל. עוד דבר - אישית הייתי מחכה לתשובה חוזרת כדי להיות בטוח שאכן זה לא טעות מעבדה אם לא - כבר היום טוענים כדאי לבצע 6+6 ולא 4+4. אם הביופסיות תקינות - חוזרים עליהן בהפרש זמן ואפילו פעם שלישית ואחר כך רק - ביופסיה אבחנתית מתוך כיס השתן
האם גם כשה-psa נשאר קבוע ולא עולה נניח בסביבות 10 יש צורך בביופסיה אבחנתית ולמה?