אבני בכליה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב , אני בת 53, מטופלת בכדורים למעלה מ - 15 שנים בכדורים עקב לחץ דם גבוה וסוכרת ברמות גבוהות. לאחרונה עקב כאבים בבטני נמצאה אצלי בכליה הימנית אבן בגודל 1 ס"מ. הרופא המליץ על ריסוק בהקדם. שאלתי - האם עדיף ריסוק "יבש" או ריסוק באמבטיה? מה ההבדל? איך אפשר למנוע לעתיד היווצרות אבים בכליה? (נודע לי כי בריסוק "יבש" יש יותר הסתבכויות כגון דלקות באיזור המטופל - האם יש לבסיס לידיעה?) תודה מראש
אין לי ספק שריסוק באמבטיה היא השיטה הכי טובה בעולם היום כמובן שיש יתרונות של הריסוק היבש - הוא מהיר יותר ולא דורש לעיתים הרדמה. אבל - בשורה התחתונה - הריסוק הוא טוב יותר באמבטיה