אבנים בשופכן?
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
ד"ר לין שלום לאילו תופעות גורמות אבנים בשופכן? ואילו בדיקות מגלים את התופעה? תודה נועם
לקריאה נוספת והעמקה
התופעה הכי מסוכנת היא חסימה של המעבר של השתן מאותה כליה - ואז כמובן יכולה להתפתח מוגלה בכליה ואפילו הכליה יכולה "להתפוצץ". האבחנה הכי טובה היום היא CT פרוטוקול אבנים והטיפול - נחלק בין שתי תיאוריות - לשלוף את האבנים האלה או לרסק אותם אגב - רוב האבנים יוצאות מעצמן - ויורדות - תוך כאבים - עד למטה. את זה אפשר להחליט אם רואים שאין חסימה אלא רק אבן ושהאבן לא יותר מידי גדולה וסביר שתצא בעצמה