ציטולוגיה בדרכי השתן
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, במשך כשנתיים, בבדיקות חוזרות ונשנות של השתן, נמצא אצלי המטוריה (דם סמוי בשתן). עשיתי אולטראסאונד ונתגלתה ציסטה בגודל 8 מ"מ בכליה השמאלית. לאחר בדיקת שתן כללית ותרבית נמצא דם ברמה של 150. כעת הרופא (הלא סבלני וזה שלא מגיב לשאלותי ולכן אני פונה אליכם), נתן לי לעשות בדיקת שתן שנקראת ציטולוגיה ונאמר לי ע"י האחות שזה נועד לבדוק נוכחות של תאים. שאלותיי הן, אלו סוגים של תאים זה בודק (סרטניים?!), מהי מטרת הבדיקה (לגלות סרטן?), האם יש דברים נוספים שעלי לדעת לגבי מצבי, האם זה עלול להיות חמור והאם יש קשר בין זה לכניסה להריון? אודה אם תענו בהקדם האפשרי, שכן אין לי למי לפנות (ע"ע לגבי הרופא שלי). תודה, שרון.
את הבדיקה כמובן את עושה אצל האחות על פי ההוראות הנדרשות כן - היא נועדה לשלול אפשרות שמדובר בגידול עקב הימצאות הדימום כפי שתיארת