מה הגורמים?
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, מה הם הגורמים לוריקוצלה? תודה רבה וחג שמח!! אבי
הגורם העיקרי הוא המבנה האנטומי של הוריד היוצא מהאשך והמתנקז - בצד שמאל לוריד הכליה בזוית ישרה . הדם צריך להתנקז לזרם הדם של הוריד הכליתי - שזה ממש לא הגיוני חיבור כזה - ואפילו חלק מהדם הזורם מהכליה נכנס לכיוון הפוך - לוריד האשך וככה יוצר לחץ, סטזיס - כלומר הדם לא זורם אלא מצטבר - והורידים מתנפחים. אם אתה חושב - אז לכל הגברים היה צריך להיות מן וריקוצלה בדרגות כאלה או אחרות ואכן לפחות ל-30 % מהגברים זה קיים פעם כשאמרתי לקבוצת סטודנטים שאלוהים במקרה הזה עשה פשוט טעות בבניה - הסתכלה עלי אחת הסטודנטיות ואמרה - אולי דווקא אלוהים - ע ש ת ה את זה בכוונה?