נכות נפשית לצמיתות לאדם בשנות השלושים

דיון מתוך פורום  זכויות רפואיות

03/02/2013 | 15:56 | מאת: אורחת

לאחר כמה שנים נותנים למוגבל נפשית נכות קבועה? הפסיכאטר אמר שלאחר שלוש שנים שאתה נכה זמני ולא נראה שיפור בתחום התעסוקתי האם זה נכון? אני מקבלת שנה ועכשיו עדו שנה נכות זמנית וזה לאחר וועדת ערר ולא מצליחה להוציא נכות קבועה כל שיפור קטן שאתה עושה אפילו לימודים זה מצב שבו אתה יכול להפגע מכך שייפגעו לך בקצבה גם אם מצבך התעבוקתי לא השתנה ואתה מובטל אני חושבת שמגיע לי קבועה מכיוון שמצבי הנפשי פגע בתפקוד התעסוקתי בצורה הרסנית ביותר במשך עשור אין יציבות עוברת מעבודה לעבודה או מובטלת תקופה ארוכה ועדיין המצב לא השתנה ואני מתקיימת מהכנסה שוכרת דירה אני לבד ללא עזרה בסביבה האישית. שאלה שנייה בהנחה שאני אדם צעיר בשנות השלושים האם כאשר ניתנת נכות קבועה ונוסיתי לעבוד דרך תעסוקה נתמכת או למצוא לבד לפחות במשרה חלקית החזקתי מעמד מספר חודשים שזה הרבה ביחס למה שאני הצלחתי עד כה האם אין סיכון שיפגעו בקצבה? זאת אומרת למי שיש קצבה קבועה ולכן לא מגיע יותר לוועדות רפואיות עד גיל הפנסייה הוא יקבל את הקצבה הקבועה? ואפילו גם לשלב עבדוה או לימודים במסגרת שיקום של בריאות הנפש בלי הפרעות מיותרות של ביטוח לאומי?

לקריאה נוספת והעמקה

אורחת שלום, 1. אין פז"מ למעבר מנכות זמנית לקבועה. זה תלוי בפסיכיאטר הוועדה האם הוא רואה אפשרות לשפור בעתיד או לא. יש חשיבות רבה להסתייע באיש המקצוע הנכון שימציא את חוות הדעת הנכונות ושמבהירות בצורה ברורה את המצב. 2. על פי חוק לרון יש אפשרות להרוויח עד כ- 6000 ש"ח חודשי קיצבה + שכר ללא פגיעה בקצבה. כלומר נכה 100% יכול להרוויח כ- 3700 ש"ח ללא פגיעה בקצבה. מעל זה הקצבה תבוטל. ברכות ובריאות, גיל

04/02/2013 | 16:43 | מאת: אורחת מגיבה

תודה לך על תשובתך אבל אתה מבין שיש פה מילכוד בחוק לרון אם אני כנה של 40 אחוז אם אצא לעבדו וארוויח נניח 4,000 ש"ח מעל הקיצבה שהיא 2,200 למשך תקופה נניח של מעל חצי שנה אפילו שנה אחזיק מעמד בלי להיות מפוטרת על רקע בעיות נפשיות בוועדה הרפואית אם אגיד שאני עובדת (וגם מקום העבודה ידווח כמובן) אז למעשה השתקמתי גם אם מדבור במשרה שהיא לא משרה רגילה לחיים שתיהיה לה המשכיות לטווח הרחוק כמו למשל משרת מטפלת שגרה עם המשפחה אני פשוט מנה לשרוד צברתי חובות רבים בתקופות ארוכות שנאלצתי לגור בשכירויות ללא שום הכנסה כי ביטוח לאמוישלל ממני הבטחת הכנסה לפני שהתפרצה ההפרעה הנפשית וכעת שאני ידועת שאני לא בקו הבריאות האם שנה אחת של עבדוה תראה החלמה לעומת 12 שנים של חוסר יציבות שלעבדות מספר חודשים או כמה ימים והכל רשום במערכת של ביטוח לאומי. ני רק מוכרת בשנה שעברה ועכשיו זו השנה השנייה שלי כבעלת נכות נפשית ומאד חוששת לפגוע בזכויות שלי אמנם הבעייה שלי היא רק מוגדרת כהפרעה לא כמחלת נפש אך תוצאותייה בתחום חברתי ותעסקותי הן זהות לכאלו שחולים ואני מאד חרדה שתיפגע לי הקצבה הריי כרגע אני לאחר וועדת ערר כי שללו ממני את הקצבה שם שאלו אותי אם אני עובדת ואז לא עבדתי וזו הדביה שקיבלתי ביטוח לאומי לא אהוב אנשים שמשתקמים ברגע שאתה קצת מראה שיפור הם שוללים ממך בלי להחשוב שאולי אם ימישכו לתת אתה תתאמץ להשתפר ואז כאשר תעבדו שנתיים שלוש או יותר באותו מקום עבודה ותראה יציבות אז שישקלו להפסיק מכירה המון אנשים שנפגעו מהחוק לרון השיקרי הזה.

מנהל פורום זכויות רפואיות