ביטוח משלים - ביטוח מושלם
דיון מתוך פורום ביטוח נסיעות לחו"ל
אני בן 75 ומבוטח בכללית. מאז שקיים ביטוח משלים אני מבוטח בביטוח זה. כשהתחיל ביטוח מושלם לא נרשמתי. אם אזדקק עכשיו לביטוח רפואי - מה יהיה על כך ולמי עלי לפנות. תודה דני
עיינתי בתקנון ולא מופיעה שום מגבלת הצטרפות בכל גיל (המחיר בגילך כ- 87 ש"ח). עיין בסעיף 1.4 למטה. כמו כן תוכל לעיין באתר של הקופה http://www.clalit.co.il/ מסמך זכויות וחובות - כללית מושלם אביזרים מחירי שירותי הבריאות המשלימים אביזרים מושתלים תרופות בהנחה טיפולים בחו"ל ניתוח פרטי שירותים נוספים פירוט השרותים הנוספים תקנון לשירותי בריאות נוספים (להלן- "התקנון") 1. מבוא: 1.1 תקנון זה מעיד כי תמורת תשלום דמי השתתפות כפופים לתנאים להוראות ולחריגים המפורטים להלן, יהיה זכאי העמית לשרותים בהתאם לתקנון. 1.2 הכיסויים לפי תקנון זה הינם כיסויים משלימים לסל שירותי הבריאות וכפופים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד - 1994. בכל מקום בו יש סתירה בין האמור בתקנון לבין חוק הבריאות יגברו הוראות החוק. 1.3 סעיף 10.ב. (2) לחוק בריאות ממלכתי: "הקופה רשאית לשנות, מעת לעת, את זכויות העמיתים בתכנית ואת תשלומי העמיתים". 1.4 סעיף 10.ג. לחוק בריאות ממלכתי: "(1) שירותי בריאות כללית תצרף לתכנית כל מבוטח המבקש להצטרף לתכנית, ללא קשר למצבו הבריאותי או הכלכלי, ולא תגביל את הצטרפותו או את זכויותיו בעת הצטרפותו בתנאי כלשהו, למעט תקופות אכשרה סבירות, שייקבעו לגבי כלל העמיתים בתכנית לענין מתן שירותים שונים במסגרתה, ובלבד שלא תיקבע תקופת אכשרה כאמור לענין שירותים שהיו כלולים בסל השירותים והתשלומים של הקופה; "(2) הקופה רשאית לקבוע, לענין תקופות אכשרה כאמור בפסקה (1), הוראות שונות לגבי מעבר מתכנית של קופה אחרת". 1.5 סעיף 10.ד. לחוק בריאות ממלכתי: "בכפוף לאמור בסעיף קטן (ג), שירותי בריאות כללית לא תפלה בין עמיתים בתכנית, בין בעת ההצטרפות אליה ובין במתן השירותים במסגרתה". 1.6 סעיף 10.ה. לחוק בריאות ממלכתי: "מחיר התכנית יהיה אחיד לכל קבוצת גיל, ללא תלות במספר שנות החברות בתכנית, או במצבו הבריאותי או הכלכלי של העמית. 1.7 סעיף 21.א. לחוק בריאות ממלכתי: "שירותי בריאות כללית תיתן לכל מי שהיא אחראית כלפיו כאמור בסעיף 3 (ג) את כל שירותי הבריאות שלהם הוא זכאי לפי חוק זה, בין בעצמה ובין באמצעות נותני שירותים, ללא כל אפליה. ולא תתנה מתן שירותים הכלולים בסל השירותים שלה בהצטרפות או בחברות בתכנית לשירותים נוספים לפי סעיף 10. (ב) אי תשלום או פיגור בתשלום דמי ביטוח בריאות לא יפטרו את שירותי בריאות כללית מחובתה לתת את שירותי הבריאות הכלולים בסל שירותי הבריאות". זכותו של מבוטח בקופה לקבלת מלוא השירותים, להם הוא זכאי מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד - 1994, לא תושפע מהצטרפותו או אי הצטרפותו לתכנית שירותי בריאות נוספים של הקופה או של התאגיד בשליטתה. 2. הגדרות: בתקנון זה ("התקנון") יהיו למונחים הבאים ההגדרות שבצידם: 2.1 "הכללית" - שירותי בריאות כללית (קופת חולים כללית). 2.2 "עמית" - יחיד מבוטח קופ"ח מעל גיל 18 אשר מלא טופס בקשת הצטרפות כנדרש וחתם על הוראת קבע בנקאית לתשלום דמי ההשתתפות, וכן ילד, (עמית שטרם מלאו לו 18 שנה), וכל אדם שמונה לו אפוטרופוס, , אשר הורהו מבוטח כללית, או אפטרופוסו , בקש את צירופו ל"כללית מושלם" והתחייב לשלם את דמי ההשתתפות עבורו. 2.3 "בקשת הצטרפות" - בקשה להצטרף ל"כללית מושלם", שביקש מבוטח הכללית עבורו ו/או עבור ילדיו או שהגיש אפוטרופוס עבור מבוטחי הקופה הנתונים לאפוטרופסותו אשר הינם חברי הכללית. 2.4 "מועצת המנהלים"- מועצת הקופה כהגדרתה בסעיף 27 לחוק הבריאות.
תודה על התשובה הממצה.
דני שלום. תשובותיו של צביקה הגולש, נכונות וממצות. ע"מ להיות בטוח כי אינך נופל בצורה כלשהי בין הכיסאות, הייתי ממליץ להרים טלפון ל"מושלם" ולוודא, 9298799 -03 . בהצלחה.
,תודה