ניתוח קטרקט

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

02/09/2015 | 15:57 | מאת: גדי

שלום רן, אני בן 60 ואתמול עברתי ניתוח קטרקט שנמשך 10 דקות וכמובן שוחררתי מהמרפאה מיד. אני נוהג לעשות ביטוח חו"ל דרך סוכן הנסיעות שלי שעובד עם אחת מחברות הביטוח הגדולות. לפני הניתוח הוא אמר לי שאצטרך להמציא סיכום אשפוז כדי שהחברה תחליט אם לבטח אותי או לא. שלחתי מכתב שחרור סטנדרטי שמקבלים בתום הפרוצדורה. מסתבר שגם זה לא מספיק וחברת הביטוח דורשת דו"חות ביקורת (בניגוד למכתב השחרור הסטנדרטי, זה דבר שהרופאה לא נותנת לאחר כל ביקורת). ביקורת אחת היא בכלל אחרי מועד חזרתי מחו"ל ולכן מסתפקים בביקורת האחרונה שלפני הנסיעה. אני וחבריי נדהמים מכך, בהתחשב בעובדה שמדובר בניתוח כל כך קטן ושגרתי עם סיבוכים כל כך נדירים. האם הבקשה נראית לך סבירה? האם זה נוהל הפעולה בחברות ביטוח אחרות? אני מבין שחברות הביטוח רוצות לבטח צעירים בריאים כמו שור, אבל קשיים כאלה על ניתוח קטרקט בגיל 60?! תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום גדי , זה נכון שניתוח קטרקט ברוב המקרים אינו מייצר סיבוכים ולרוב חוזרים לשגרה מלאה לאחר מספר ימים. יחד עם זאת בעת תהליך החיתום הרפואי (תהליך התאמת המצב הרפואי לסוג הכיסוי הנדרש) מעקב אחרון הוא הכרחי ולאו דווקא מכתב שחרור, וזאת מהסיבה הפשוטה שלעיתים סיבוכים של הליך רפואי באים לידי ביטוי לאחר השחרור מבית החולים. הביקורת הראשונה לאחר הניתוח (או האחרונה לפני הנסיעה במקרה שלך ) בדרך כלל אמורה להספיק על מנת לאפשר לחתם הרפואי להבין אם הניתוח עבר בהצלחה ללא סיבוכים שלאחר השחרור, או לא. לפיכך דוח המעאקב לאחר הניתוח הוא הכרחי. מאחר והניתוח היה אתמול, אני לא כל כך הצלחתי להבין מדבריך האם הביקורת הראשונה לאחר הניתוח תהיה לפני או אחרי הנסיעה. אם לפני אז כאמור מעלה. אם אחרי, יש חברות שתיסתפקנה בדוח ניתוח אבל תידרש להמציא אישור רפואי שאתה רשאי לטוס. בברכה רן

02/09/2015 | 22:38 | מאת: גדי

תודה רבה. הניתוח היה אתמול, הביקורת הראשונה הייתה היום והביקורת הבאה תהייה בעוד שבוע. הביקורת השלישית תהייה כחודש לאחר תאריך חזרתי ארצה. לאור דבריך, אבקש מהרופאה לציין בפירוש שאני כשיר לטוס.

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל