פיצוי ביטול בגין מוות של בן משפחה קרוב

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

08/01/2015 | 12:16 | מאת: לימור

שלום רב, ביולי 2014 הזמנתי נופש 5 ימים לחו"ל. עשיתי ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת כלל ביטוח. סגרתי את הנופש ביום שלישי ואת הביטוח ביום רביעי. במהלך יום חמישי אבא שלי התקשר ואמר שאחותי במצב קשה בבית חולים. הגעתי לבית חולים ובשיחה עם הרופאה נאמר לי שהיא לא תחזיק מעמד והיא במצב אנוש ושאני לא יטוס. (אני ואחותי היינו ברוגז במהלך שלושה חודשים ולכן לא ידעתי על שהיא מאושפזת וכו). הטיסה היתה אמורה לצאת ביום שישי. ביום חמישי בערב הודעתי לחברת הנסיעות שאני לא טסה והם אמרו שאני יחוייב בדמי ביטול מלא. אכן אחותי נפטרה ביום ראשון בערב. (הייתי אמורה לחזור מהנופש ביום שני). הגשתי תביעה לביטוח שנדחתה בטענה ש: "הפוליסה אינה מכסה מקרים של מצב בריאות בגיו היה המוטב או בן משפחה קרוב בטיפול רפואי ולו תרופתי בלבד ו/או בהשגחה בעת צאת המוטב לחו"ל או משך 6 חודשים שקדמו לצאתו או בגין החמרה ושינוי לרעה פתאומי ובלתי צפוי של מחלה, שהיתה קיימת לרבות מחלה ממארת לפני צאת המוטב לחו"ל". אחותי היתה חולה שנים במחלת סכרת וקטועת רגליים. היא נפטרה כתוצאה מחיידק ש"חטפה" במהלך דיאליזה שהיא עברה 3 פעמים בשבוע. לא בגלל מחלת הסכרת. האם יש מקום לערעור? בית משפט? וכו'?

08/01/2015 | 13:00 | מאת: לימור

נ.ב מאחר והינך מעורה היטב בנושא הביטוחים הייתי גם מבקשת על המלצה לביטוח נסיעות לחו"ל שיש בו הכיסוי הרחב ביותר לביטוח ביטול נסיעה בגין בן משפחה מדרגה ראשונה. אבא שלי גם חולה לב וכל מיני מחלות נילוות. הזמנתי טיסה ל-25/1 ואני מקווה שהפעם אני יסע בשלום ויחזור בשלום אבל אם חלילה יקרה משהו אני רוצה להיות מבוטחת בהחזר כספי של הכרטיס. יש חיה כזאת?

שלום לימור, הצטערתי לקרוא על אחותך ואני מקווה שלא תדעו צער. רק בריאות. לשאלתך הראשונה - על מנת לבחון אפשרות של ערעור או הגככשת תביעה משפטית מן הסתם יש לבחון את כל התיק במלואו, וכן את פוליסת הביטוח בהתאם. זה יהיה לא לעניין מצידי לתת חוות דעת במסגרת הפורום לעניין זה. באופן כללי מאוד אציין שמצד אחד את טוענת שאחותך לא נפטרה ממצב רפואי קיים אלא מאירוע חריף שלא היה לה קודם. מצד שני היא הייתה מאושפזת עת רכשת את הביטוח. אני מציע להתייעץ עם עו"ד בתחום ככל שתבחרי להגיש תביעה משפטית בעניין. לשאלתך השנייה - תוכניות ביטוח נסיעות לחו"ל זהות במהותן וכולן כוללות את הסעיף שהזכרת בשאלתך. ככל שאביך נמנה על הקטגוריה בסעיף לעיל, הרי שעלול להיווצר מצב בו לא תוכלי לבטח את כרטיס הטיסה או את הנסיעה בכלל אם וכאשר תצטרכי לבטל. לעיתים עלינו לזכור כי תוכניות הביטוח אינן כוללות כיסויים לכל המקרים האפשריים וחלק מהסיכונים מושתים עלינו כצרכנים ולשיקולנו האם אנו מוכנים לקחת את הסיכון או לא. אני מאחל לך נסיעה טובה ובריאות ואריכות ימים לך ולאביך. רן

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל