ביטוח בריאות פרטי או פלטינום??

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

20/10/2009 | 10:01 | מאת: דוד

יריב שלום. אבקש לקבל תשובה ברורה לשאלה הידוע ביטוח בריאות פרטי או פלטינום?? הוצע לי ע"י מקום העבודה של אישתי ביטוח בריאות פרטי ויש גם את האפשרות לפלטינום מה עדיף?? תודה רבה מראש

20/10/2009 | 21:52 | מאת: חיפאית

על סמך ידע אישי בלבד: (כך שבכל מקרה יש לברר פרטים מדוייקים בכל אחת מהמסגרות). בהנחה שאתה מתכוון לפלטינום של שירותי בריאות כללית - אלו שני דברים שונים בעקרון שלהם: הפלטינום הינו חבילה של שירותי בריאות נוספים, חבילה שיש בה שרותים נוספים ומורחבים לעומת מה שבמושלם זהב. זה מבוסס על תקנון ואת הפרטים הנכללים בו אפשר לקרוא באתר של הכללית או לבקש במוקד המידע שישלחו לך. הדברים ניתנים לשינוי, על ידי הנהלת הקופה, בכל נקודת זמן, וזה כולל הורדת סעיפים , הוספה, או שינוי בתנאים., ואם אני זוכרת נכון , גם העלאת תעריפים. זה לא ממש ביטוח מכיוון שאין כאן פוליסה, חוזה בין הקופה לבין המבוטח. היתרון הוא שאין צורך בהצהרת בריאות. לעומת זאת ביטוח בריאות פרטי בחברת ביטוח מבוסס על פוליסה, חוזה בין הצדדים, כאשר רשום כל מה שכלול בביטוח וכל התנאים , מה שלא ניתן לשינוי. יש מקרים שבהמשך מציעים להרחיב את הביטוח ובהתאם לכך להעלות את הפרמייה. יכולה להתעורר בעיה כאשר הביטוח נעשה במקום עבודה במסגרת קבוצתית ויש מקרים שההסכם הוא רק עד תאריך מסויים. דבר נוסף: וזה תלוי בהסכם בין החברה למקום העבודה - לעיתים נדרשת הצהרת בריאות , אבל לא בכל המקרים.

21/10/2009 | 13:56 | מאת: ליאור כלל בריאות

האחד - תקנון של קופת חולים, ניתן לשינוי, עדכון הוספה והסרה של תנאים. הכיסוי הניתן בו מרחיב את הניתן בסל הבריאות, וניתן ע"י קופת חולים. למשל השתלות בחו"ל - רק לאחר קבלת זכאות סל, ניתן לקבל באמצעות השב"ן סכום שיפוי נוסף. השני - פרטי, פוליסה שהינה חוזה בה לא ניתן לשנות תנאים לרעה, הפרמיה / התנאים ידועים בתחילת הביטוח ועד סוף החיים... נותן כיסוי פרטי ללא כל תלות בקופת חולי או בכיסוי סל. את כל תוכניות הביטוח המוצעות ע"י חברות הביטוח ניתן להתאים לצרכי המבוטח באופן מודולרי, אם למובטח יש שב"ן בקופ"ח או כיסוי ביטוחי אחר, ניתן להתאים את הכיסוי על מנת למנוע כפל ביטוח.

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל